Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 31 fulgåtte uker i dag og har begynt å tenke på praktiske detaljer for å tilrettelegge for han lille. Nå har det seg slik at vi flytter 5 uker etter termin så det er mye vi ikke får gjort i stand i forkant. Jeg venter med å skru opp stellekommode til vi har flyttet så jeg lager en provisorisk stelleplass så lenge. Men så var det sengen... Her trenger jeg virkelig råd. Skal jeg skru opp sengen og gjøre den klar? Eller skal jeg bruke dypvognen som seng de første ukene. Sengen er flatpakket nå og vi skal flytte langt. Jeg tenker at det kansje bare blir unødvendig å sette den opp for å så ta den ned igjen på så kort tid. Også kan den jo bli skadet i flyttingen. Men så har jeg jo veldig lyst til å gjøre i stand sengen og da.. Har en stor trang til redebygging uten at jeg får utløp for det. Hva hadde dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror jeg hadde satt opp sengen selv om det er litt upraktisk med tanke på flyttningen. Babyen blir da vant til å sove i sengen helt fra starten av og du slipper at han kanskje ikke vil sove i sengen fordi den har blitt vant til vognen. Dessuten blir kanskje ikke flyttingen så forvirrende for den lille, fordi den har sin faste soveplass (er ikke sikkert den blir det uansett altså).

Men hvis det er en seng som er vanskelig å skru sammen/fra hverandre ville jeg kanskje ikke gjort det :)

Skrevet

Du kan jo la babyen sove i vognbagen den første tiden? Du kan gjøre den lun og koselig med lammeskinn. Babyer liker jo gjerne å ha det trangt. En sprinkelseng blir ofte stor og åpen for små babyer.

Skrevet

Tror også jeg ville brukt vognbagen. Babyen er så liten, og som nevnt over liker de det visst trangt. Mye tryggere for de det.

Nei, lag minst arbeid for dere selv - dere får sikkert nok å tenke på med nyfødt og flytting ;-)

Skrevet

jeg skal ikke flytte, men skal reise opp til "mormor" 1mnd etter termin...da har jeg ikke tenkt å belage meg på å ta med reiseseng eller noe- bare la han ligge i bagen til vogna mens vi er der i litt over 2 uker.... jeg tenker dette er lettest med tanke på plass på flyet, og at jeg tviler på at han ikke vil like det-liksom...

tenker det er sikkert greit å la babyen ligge i bagen noen uker da- med tanke på flyttinga.... men hvis du selv har veldig lyst å sette opp senga, tar den jo ikke mye plass når du har tatt den fra hverandre heller- selv om du ikke har eska.... -kan jo bare ta vare på eska hvis du har plass-også?

Skrevet

tror ikke det er noen fare med å venne ungen til det ene eller det andre. Vi har reist mye med vår førstefødte. det rådet vi fikk som vi har fulgt er å alltid ha lammeskinnet hennes som hun ligger på, teppe og en kosebamse med, da kan hun ligge hvor som helst og føler det er hennes plass når dette er kommet på plass. Vi skal dra bort i 6 uker når tvillingene er blitt en drøy mnd. vi tar bare med vogna og tenker de kan sove i den. vår førstefødte sov også endel i vogna si da vi var på reise den første tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...