Gå til innhold

Spiser veldig lite,4 mnd,men er bare blid og fornøyd..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gir flaske så ser at han drikker for lite(ganske mye i forhold til 12-15% av kroppsvekt) Har ikke fått veid han men har på følelsen av at han ikke har lagt på seg så mye. Men får ikke i gutten mere mat,og han er bare blid og fornøyd. Hva skal jeg gjøre da? Får ikke akkurat tvunget i han mere mat heller..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ei jente på 8 mnd. Hun har spiste lite hele flaskeperioden. Hun får fortsatt flaske men mest mat. Nå spiser hun helt greit.

Vi tellte millilitere og ble helt gale for hun drakk ikke 12 % som hun skulle.....ble jo nesten gale vi. Men hun var blid og våken og bare fornøyd så da måtte vi abre roe oss ned. Ikke alle barn spiser like mye.

Gutten din er helt sikkert frisk of rask og tar det han trenger :)

Vi prøvde å lirke og lure i henne mat, men det bare så ille, så kan ikke akkurat anbefale det.

Skrevet

Prøver å ikke tenke på det,men det er ikke lett. Men han er som sagt bare blid og fornøyd,sover natten gijennom,og våkner m et smil. Prøver jeg i gi litt mere enn det virker som han vil ha,bare gulper han.. Når beg du m fast føde,ble det bedre da?

Skrevet

Heisann!

Mi har fått mme siden nyfødt. Hun økte dosen sin gradvis, helt til hun var oppe i største dosen på 210 (Hipp) rett før jul. Da var hun 3 mnd. Men så, etter jul har hun begynt å spise mindre. To ganger for dag vil hun bare ha 70-90ml, og 3 ganger for dag vil hun ha 110-170... sammenlagt blir det jo lite. Så vi innførte fast føde, hun får et lite fruktmåltid på formiddagen og et lite grønnsaksmos måltid til middag. Hun er og blid og fornøyd, og hun følger fremdeles sin egen kurve, HS var fornøyd. Hun er nå snart 5 mnd :-) Så lenge babyen er blid og fornøyd så går det nok bra. De skal jo bestemme selv når de vil spise og hvor mye de skal ha. Om du er bekymret kan du jo veie og snakke med HS.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...