Gå til innhold

Noen tips/råd trenges av dere flotte foreldre til 2 eller flere...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei venninne som skal ha sine 2 første barn om 3 mnd, hun er 37 år, så jeg regner med at det blir en stor overgang.

Hjelper henne så godt jeg kan, men hun er ikke den som spør om hjelp...

Hva kan jeg gjøre for å hjelpe utenom å virke pågående? Hva hadde dere satt stor pris på at noen hadde bare gjort for dere utenom at dere hadde følt at det var til bry??7

Jeg er redd for at det skal bli mas i hennes øyne,..

Hørte hun si at hun hadde lyst å starte på babysvømming med de ,men man ville ikke kle av seg.Tenkte å komme med forslaget at jeg kunne godt tenke meg å stille opp..... Er det frekt??

Når barna blir født, hva hadde dere satt pris på da av hjelp??

.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så utrolig flott av deg å ville hjelpe venninnen din. Vi er alle forskjellige, så jeg vet ikke hva hun vil sette pris på, men jeg ville satt stor pris på tilbud om hjelp til babysvømming f.eks. Det er en aktivitet som virkelig krever to voksne når en har to barn. I tillegg setter jeg veldig stor pris på de venninnene som er flinke til å komme til meg på besøk og som ikke forventer at jeg skal være med på alt mulig med tvillingene. Spesielt i starten er det ganske mye styr å komme seg ut med to små, og besøk av venner har vært en deilig måte å koble av litt på. For å gjøre det enda lettere for henne kan du jo ta med noe til kaffeen selv f.eks;)

Nå er jentene mine 1 år, og det er først nå det begynner å bli lettere for meg å komme meg ut. Om jeg skal ut er en ekstra hånd med påkledning heller ikke å forakte;) Er vell kanskje det du kan hjelpe henne mest med uten å virke påtrengende. Når dere skal noe kan du tilby deg å møte henne hjemme hos henne, så kan du hjelpe til litt med påkledning og ordning av unger, vogn etc;)

Ble vell ikke så veldig mange konkrete tips dette her, men oppsumert er det vell den ekstra hånden en alltid mangler. Og de fleste tvillingforeldre blir flinkere til å si ja til hjelp bare i løpet av de første mnd. ;)

Skrevet

Enig med mammatiltvillinger sine forslag. Det er vanskelig å komme seg ut av døra og vanskelig å gjøre ting alene med tvillingene.

Jeg har ikke prøvd babysvømming, men babymassasje og da hadde jeg med svigermor som tok den ene. Det var alltids en som var sulten og gråt, og det var ikke mye massasje jeg fikk gjort for å si det sånn. Hadde jeg vært alene med dem tror jeg jeg hadde dratt etter et kvarter..

Personlig hadde jeg satt pris på om noen kom å tilbød seg å trille en tur med dem så jeg fikk puste litt/slappe av på sofaen/spise/hva nå enn i en times tid. Besøk med medbrakt kaffekos hørtes veldig hyggelig ut, og hjelp til påkledning og bæring hadde også gjort livet lettere ja.

Jeg har folk som har insistert på at jeg må si fra hvis jeg trenger hjelp og ringe dem osv, men jeg har aldri gjort det. Det er faktisk bedre (for sånne som meg) at noen kommer innom og bare gjør sånne ting eller kommer med konkrete forslag.

Skrevet

Først må jeg bare si at du må være ei super venninne:) Så må jeg henge meg på de to som har svart før meg, bare det å stikke innom og ha med noe til kaffen er supert. Ta ungene med på trilletur, så moren får hvilt seg.

Vi var på babysvømming og det var egentlig mot min vilje, men i dag er jeg kjempe glad for at vi gjorde det. Nei, det er ikke frekt å si at du vil være med på babysvømming, det er bare helt supert gjort av deg.

• 1 måned senere...
Skrevet

Middager til fryseren og gå tur med tvillingene med avtale om å returnere om de våkner, siden det er førstegangsmor, er det som jeg setter mest pris på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...