Lille spira vokser :-) Skrevet 6. februar 2010 #1 Skrevet 6. februar 2010 åh, se så tjukk hun har blitt! Hva er meninga med tåpelige komentarer egentlig??
ano`num *17.03.10* Skrevet 6. februar 2010 #2 Skrevet 6. februar 2010 "Nå er du stor nå" Blæh! Hva tenker de egentlig om meg når jeg ikke er gravid og det ikke er "ok" å si det høyt.... Jeg er overvektig og vet det Plager meg gjør det å!
W29 Skrevet 7. februar 2010 #3 Skrevet 7. februar 2010 og er du sikker på at det er bare en eller at du har regnet ut riktig termin?? oi så stor du er, du MÅ trimme når ungen kommer ut! kan nevne koselige kommentarer i fleng,hehe
LivK har født Skrevet 7. februar 2010 #4 Skrevet 7. februar 2010 Sagt av butikkekspeditrise: "Å, venter du tvillinger? Ikke det?!? Er du helt sikker? Stor unge, da!" (Nei, ligger akkurat på kurven...) Skikkelig påståelig dame! Jeg svarte at nei det er nok heller mor som har blitt stor. Da ble hun endelig litt spak og ville liksom ikke være enig i det... Skjønner folk virkelig ikke når det er på tide å kneppe igjen?
ida+ lille i magen *fødeklar* Skrevet 7. februar 2010 #5 Skrevet 7. februar 2010 Jepp trur den e veldig vanlig, irriterende nok! Venninna mi har en tildens til å si "Du er jo blitt kjempestor!" når jeg svarer henne med et litt kalt "jada, blitt større siden sist". Kommer det alltid til svar "jeg mener det, du er blitt skikkelig STOR!" For å være helt ærlig har jeg mest lyst til å skrike til henne "Hold kjæft! Det er faktisk ikke hyggelig å hør at jeg er blitt skikkelig stor! Magen min har blitt større JA, men ikke jeg!" Vet det er hormoner, men SE for F*** å hold kjæft! Sånn dagens klage, og det var foresten veldig godt å få det ut! phu!
♥Nemi♥ Skrevet 7. februar 2010 #6 Skrevet 7. februar 2010 Ja, herregud! Jeg får høre hele tiden at "ja, du må jo bare ha tvillinger!" Hmm. Vel jeg er under normalen på magen, så jeg ser ikke SÅ stor ut, og ungen er under normalen også. Så forstår ikke hvorfor de bare må slenge ut noe så dumt.
Terese med to jenter Skrevet 7. februar 2010 #7 Skrevet 7. februar 2010 Haha, du er trillrund jo Men det er ikke vondt ment, og jeg har stort sett bare lagt på meg på magen, så jeg tar det ikke så tungt... Men kan ikke huske at jeg bruker å si slike ting selv til gravide. Skulle slengt på et: Ja, du har blitt ganske god og rund selv og se hva de sier da
mamma til 2 prinsesser :) Skrevet 7. februar 2010 #8 Skrevet 7. februar 2010 " hu der venter sikkert tvillinger" "oii, ja da er du stor" "åååhhh herregud, nå syntes jeg du har blitt stor!" Stor, stor, stor, stor, stor...jeg blir sprø!!! Øynene til folk holder jo på å ramle ut jo...Er det mulig???!!!! Makan til frekkheter, stirre slik på mennesker... Jeg vet at gravidmager er blikkfang, og det er helt greit, men å STIRRE og å GLANE, nei det syntes jeg er frekt! Når totalt fremmede setter i gang med å kommentere og å fortelle om ditten og datten, da kjenner jeg at det begynner å bli nok... Godt det nærmer seg nå, for jeg kjenner jeg er mettet av å være ett blikkskue!
tinus med jente06,gutt10 og?12 Skrevet 7. februar 2010 #9 Skrevet 7. februar 2010 Jeg sto i butikken her om dagen å kikket etter shampoo og alt annet babyen trenger da en gammel gammel dame kom bort å sa jasså du skal ha tvillinger. jeg sa nei det får nok holde med den ene. Da sa hun da er du jammen Stor. blir irritert. Magen min er ikke spesielt stor i det hele tatt,kun de par siste månedene man har kunnet se at jeg er gravid,har gått opp 3 kg tilsammen og jeg har termin om 12 dager. Men jeg er stor i utgangspunktet. Hadde lyst til å si til gamla at: Nei jeg er bare feit ser du vel....hehe...
Kabari med nr 1 på tur =) Skrevet 7. februar 2010 #10 Skrevet 7. februar 2010 ja det er merkeli hvor allemannseie man blir når man er gravid.. :S Kommentarer i fleng.. men hva i ale dager er det med disse menneskene som jeg absolutt ikke kjenner som tar på meg??!! KOmmer mot meg å begynner å stryke å klappe meg på magen mens de snakker om hvor stor jeg er blitt.. Jeg pleier ikke å gå bort til folk som er litt rund å klappe de på magen kansje jeg ska begynne å gjøre det tilbake nå..
Gjest Skrevet 7. februar 2010 #11 Skrevet 7. februar 2010 Hehe, folk som sier til meg at jeg er blitt tykk sier det kun en gang Standardsvaret mitt er: se så frekk du er blitt! Det får dem til å holde kjeft ;P
Ate,mor til gutt nr3;-) Skrevet 7. februar 2010 #12 Skrevet 7. februar 2010 Æsj ja ikke det gran kult av folk på si sånne ting,jeg har å dårlig nok selvbilde fra før pga overvekt.Skikkeig lite kult når folk sier å gud a meg du er svær alt nå du,når skal du ha a snart eller? så er det liksom 1mnd til igjenn vettu og kansje lenger. Folkens klapp igjenn...Var hos tannlegen her å og assastenten sier... å du skal ha brått du da? Nei ikke før i mars og hvor hun svarer å herregud da er du jaggu svær og værre blir det.TAKK,da var det liksom 3mnd igjenn.
flower power Skrevet 7. februar 2010 #13 Skrevet 7. februar 2010 ARGH!! Her kjenner jeg meg igjen ja! Spesielt mor mi eeelsker og kommentere hvor stor jeg er blitt.. (Rett før jeg slenger ut -feit du er blitt da! Ikke så svær sist vi møttes) Fasinerende, spesielt n år mine nærmeste vet jeg sliter med eget selvbilde. Hatt spiseforstyrrelser tidligere og har taklet dårlig at kiloene har krypet seg på- noe igjen,mine nærmeste vet men likevel MÅ det kommenters! Hvorfor?? Ufølsomt spør du meg....................... Selv kommenterer jeg ikke andres svangerskap, altså da vektøkninga, ros er lov:) da jeg vet hvor vondt det kan gjøre. Forrige gang var jeg 16 år, usikker nok fra før, men likevel måtte jeg hele tiden høre hvor stor jeg var blitt fra min familie på morsiden. "de var ikke sååå store nei" , mens JM og lege forsikret meg om det motsatte! Nei pokker ta, kan ikke folk holde kjeft! ER ikke alt som må kommenters. Ja ja ..
flower power Skrevet 7. februar 2010 #14 Skrevet 7. februar 2010 Tror ikke folk faktisk skjønner at det sårer.......... :-(
bittelill Skrevet 7. februar 2010 #15 Skrevet 7. februar 2010 Og ikke minst: "venninna mi skal føde i morgen, og hun er mindre enn deg" Eller "Datteren min er en måned lengre på vei enn deg og du er større enn henne" Hallooooo hva er det meningen jeg skal svare på dette??? JAVELHVASÅÅÅÅÅ? Og jeg kvier meg for å fortelle folk som spør når jeg har termin, for jeg VET bare at det kommer en eller annen drittkommentar om at det ser ut som jeg skal føde i morgen. FADER hvor lei jeg er av det. Til og med har jeg fått "åja, har du termin i april??? Jaja det går jo an å gå ut av jobb før tiden" underforstått "Så stor som du er klarer du aldri å jobbe ut svangerskapet.
ღMadame_mim ღ Skrevet 7. februar 2010 #16 Skrevet 7. februar 2010 Huff jeg er skikkelig lei av de kommentarene der!! Jeg er overvektig fra før og det med vekt er et veldig ømt tema for meg fordi jeg sliter med vekta selv om jeg spiser sunt og trener.. heldigvis har jeg ikke fått kommentarer fra fremmede, men det stikker litt når familie mobber med f.eks "blir du større nå må vi utvide dørkarmene". Jeg har lagt på meg 6 kg og det er faktisk ikke så mye og da tar jeg meg nær av det!! hadde jeg gått opp 30kg hadde jeg kanskje blåst litt mer i det og tenkt at det er siden jeg er gravid! Både babyen og sf mål ligger helt på normalen så magen min er ikke spesielt stor heller... bare resten av meg føler jeg...
*SmurfeMamma* Skrevet 7. februar 2010 #17 Skrevet 7. februar 2010 Når dere får disse kommentarne, så er det bare å svare.. men tenk å tynn jeg blir når jeg begynner å amme... det gjør jeg!! eller gjorde i sist svangerskap, denne gangen har jeg mye mindre mage enn sist, så nå får jeg mest høre, jøss du er ikke stor... eller noe i den duren.. er egentlig litt kjedelig det også... vi blir vel aldri fornøyd om det er den eller den kommentaren... eller ingen kommentar i det hele tatt.. hehe;)
Symbio Skrevet 8. februar 2010 #18 Skrevet 8. februar 2010 I dag var grensen nådd, atter en gang var det en kunde som før hun i det hele tatt hadde sagt hei spøttet ut, "no va du blitt feit!" Kjente bare at det kokte inne i meg, å kom på noe jeg leste i denne tråden. Svarte bare kontant tilbake "så frekk du har blitt" å mumlet noe om at merkelige saker det der, at gravide kan mobbes uten at noen tenker seg om engang! Hahaha, sku sett det hakesleppet! Var nesten så Jeg fikk dårlig samvittighet av å svare tilbake.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå