*Jej* Skrevet 6. februar 2010 #1 Skrevet 6. februar 2010 Er 14+5 i dag, og formen er fortsatt elendig!!! Hvordan er formen deres? Lurer på når formen skal bli bedre.. Klarer nesten ikke å ta meg av gutten min på 1 år en gang. Ligger storsett hele dagen, og har hatt det slik siden tidlig i svangerskapet. Flere i samme båt? Klarer dere å gå på jobb?
85Anonym*Høygravid* Skrevet 7. februar 2010 #2 Skrevet 7. februar 2010 Jeg er 18+1 og formen er absolutt strålende:) Jeg trener 3 ganger i uken og går til og fra jobb nesten hver dag, håper jeg kan fortsette med det lenge:)
Norsk/svensk spire i magen:) Skrevet 7. februar 2010 #3 Skrevet 7. februar 2010 hei hei jeg er 22 uker på vei, og min form er også strålende:) har en smule ondt i ryggen og hoftan til tider.. men ellers kan jeg ikke klage på noe som helst..
lisasmurf med 2 herlige små Skrevet 7. februar 2010 #4 Skrevet 7. februar 2010 Jeg var i dårlig form helt frem til uke 16 sist svangerskap. Denne gangen er formen forholdsvis bra, til sammenligning med sist hvertfall.
lurer og lurer :) Skrevet 7. februar 2010 #5 Skrevet 7. februar 2010 Formen min er overraskende bra! Ikke kvalm, ingen ømme bryster, men de kløøøør! Heller ingen andre symptomer.. Så jeg skal ikke klage! Men jeg går å ønsker meg symptomer hele tiden for å kunne føle meg mer gravid, for det eneste jeg kommer til å merke er nok magen som vokser, hvis ingen symptomer melder seg.. Er nesten litt misunnelig på de som er litt dårlige i svangerskapet!
06,07 og spire nr 3 i 2010 Skrevet 7. februar 2010 #6 Skrevet 7. februar 2010 Jeg er i uke 11 og noe, jeg har slitt med kvalme leeenge nå. Jeg er mega trett og sliten, kunne godt ha sovet i døgn i strekk føler jeg. Kroppen oppfører seg rart også, jeg blir dårlig av tinge jeg elsket før. Det eneste som er godt er melk, vann , frukt og knekkebrød. Spesielt frukt. Nå er det iallefall ikke noe problem å spise 5 om dagen. Jeg jobbr fulltid og litt til pga vakter, studerer 50% på kveldstid og samlinger samt at vi har en gutt på 2 og en jente på 3. Fatter ikke at jeg orker.hehe. Men nå skal det sies at min mann er fantastisk og tar seg av all klesvask og bretting. Det er enkelte dager jeg legger meg samtidig med ungene kl 19:) Men det kommer til å gå over etter hvert:)
Vimse + gullene Skrevet 7. februar 2010 #7 Skrevet 7. februar 2010 formen er fin nå, men ble ikke bra før i ca uke 18 - 20. mye kvalm og trøtt frem til det! Nå er kvalmen så godt som borte, og det er fantastisk!!!
ma:) Skrevet 7. februar 2010 #8 Skrevet 7. februar 2010 For tiden er formen ganske så varierende. Mye trøtt og stort søvnbehov. Var veldig kvalm, kastet opp og var sykemeldt fra uke 6/7 til 15. Ble da veldig bra, men nå er kvalmen tidvis tilbake. Klarer for det meste å holde den i sjakk med sinnsykt mye søvn og regelmessig matinntak. Sliter derimot litt med å få det til å gå opp med tid og jobb, så skal diskutere med legen i morgen hvordan vi gjør det. Kanskje litt redusert jobbing. Vi får se. Det rare med kvalmen nå er at jeg plutselig blir veldig kvalm og må spy omtrent med en gang. Slik var det feks på morgenen i dag. Stod opp for å spise frokost. Ikke så uvanlig at jeg må opp og spise litt tidlig på morgenen i helgen og så sove litt lenger etterpå. Må ha mat ganske rett etter jeg våkner. Da jeg hadde vært oppe og spist gikk jeg og la meg igjen. Begynte å lese litt, men etter to sider måtte jeg sende samboer løpende over gangen etter bøtte. Vært smådårlig hele dagen etterpå, mens sist dette skjedde var jeg i helt fin form rett etterpå.
Mamma's Magic Skrevet 8. februar 2010 #9 Skrevet 8. februar 2010 Jeg begynner på uke 17 i dag, og luuurer på om jeg tør å tro på at formen faktisk begynner å føles litt bedre... Jeg har vært fryktelig sliten siden rundt uke 8, og har nå vært 50 sykemeldt i 4 uker. Men i dag føler jeg meg veldig bra, egentlig, så håååper:)
iok med sønn <3 Skrevet 8. februar 2010 #10 Skrevet 8. februar 2010 Off.. sikkert kjedelig å høre at alle er i topp form? Men det er ikke jeg hehe... jeg har hatt to uker med skikkelig svangerskaps kvalme!! Jeg satser på at jeg er ferdig med den nå, men time will show Jeg har en uke igjen å komme meg på... problemet er at jeg blir sliten av ingenting... Så jeg føler med deg!! Kankje du trenger noen ekstra vitaminer? Jeg tror jeg skal bli litt flinkere på det, siden jeg ikke får i meg så mye bra egentlig for tiden... Kanskje det hjelper??
tjukka med spire i magen Skrevet 8. februar 2010 #11 Skrevet 8. februar 2010 den er rett æ slett DRITT, er dritt lei allerede 17 uker på vei........ lå rett ut med kvalme og oppkast til uke 14, nå er det hodepine, bekkenløsning og SMERTER i magen...... aah... gleder meg til sommer`n.... føler meg veldig sytete , men formen er rett og slett elendig
SpongeBob Skrevet 8. februar 2010 #12 Skrevet 8. februar 2010 Min kjære bare flirer av meg, han sier jeg har ti minutters energispurter hvor jeg henger opp tøy, rydder, lager mat eller lignende - og så flater jeg totalt ut i en time! Legger ikke merke til det, jeg, irriterer meg bare over "slark" i hoftene som gjør at jeg synes jeg vagger, særlig når jeg går på isen. Ellers er formen heldigvis OK, er vel akkurat halvveis nå så det er leeeenge til sommeren...
Barbamama_til 2 prinsesser Skrevet 8. februar 2010 #13 Skrevet 8. februar 2010 Dette har vel aller mest med å gjøre om man er gravid m førstemann - eller om man etter endt arbeidsdag må hjem og rulle rundt på gulvet med en liten kravstor en Jeg har eg. overskudd til å trene opptil flere ganger i uken - men bruker energien min på vakre lille! Du må bare kjøre ditt eget løp, og høre på kroppen din! God bedring *Jej*!
Eskimo-07,eskimo mai-10 Skrevet 8. februar 2010 #14 Skrevet 8. februar 2010 Jeg er i uke 24/25 og er jamt over svimmel hele tiden. Var sykemeldt fra uke 6-12 siden jeg var trøtt konstant. Klarte å begynne på jobb igjen, men kjenner nå at det nok nærmer seg sykemelding igjen. Ingen snakk om tilrettelegging for meg, sjefen vet ikke hvordan han skal forholde seg og er en tafatt mann........... *sukk* Orker ikke gå på jobb når jeg blir svimmel bare av å forflytte meg fra a til b. Blodtrykket er normalt lavt, men enda lavere nå. 90/45 sist kontroll........ Så jeg ser for meg at jeg ber om sykemelding fra jobb snart. Har en unge på 2 år hjemme også, og har ikke barnehageplass da jeg går kveld og helg, og jeg vil konsentrere meg om å være god mor fremfor god arbeidstaker. Og ta vare på meg selv, den lille spira i magen, mannen og 2åringen
06.06.10 Skrevet 8. februar 2010 #15 Skrevet 8. februar 2010 Jeg er 24 uker på vei. Og eneste plagen jeg har hatt var 4-5 uker kvalm uten oppkast og trøtt frem til uke 20. Ellers har jeg aldri vært i bedre form.
*stjerna* Skrevet 8. februar 2010 #16 Skrevet 8. februar 2010 Jeg er 12+4 nå, Og i dag måtte jeg bare ringe legen å få En ukes sykemelding. Jeg har vært veldig dårlig helt fra begynnelsen. Min kjære er sjømann Og er borte 4 uker av gangen, da er jeg alene med 2 åringen. Rett før jul flyttet vi inn i nytt hus,dvs min mann var selvfølgelig på jobb,så jeg vasket,pakket og flyttet....god hjelp fra familie osv,men likevel. Jeg jobber med renhold,så ikke den letteste jobben heller. Minsten har hatt tre omganger med omgangssyke, og nå i helgen fikk jeg oppkastsyke,den tok siste rest av energi hos meg:-( så nå trenger jeg noen dager å "komme" meg ovenpå igjen. Håååper virkelig det gir seg snart. Forrige svangerskap hadde jeg ikke noen problemer,bare trøtt, men da kunne jeg jo sove når det passet meg. Ahh,godt å få syte litt her inne! Føler med alle som er dårlige,og krysser fingrene for at det gir seg snart!
mammaløve Skrevet 8. februar 2010 #17 Skrevet 8. februar 2010 Litt mer syting....her virker det som om kvalmen aldri skal gå over. Var ille fra uke 5-10, så en liten pause før den kom tilbake for fullt i uke 12. Er nå straks 14 uker på vei, og kaster opp nesten hver morgen igjen. Kvalmen er egentlig mye verre nå enn den var tidligere. Nå må jeg bare gå av bussen dersom kvalmetakene kommer, og finne meg en busk jeg kan spy bak... Blir så utrolig frustrert..hadde gledet meg til formen skulle begynne å ta seg litt opp igjen. I tillegg har jeg begynt å få bekkenløsning, og våkna med forkjølelse nr 2 på en uke i morres. Nå vil jeg være frisk og fin!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå