jetto Skrevet 6. februar 2010 #1 Skrevet 6. februar 2010 har fått beskjed av fastlegen min at minien ligg med rygg mot min rygg, hodet godt ned i bekkenet... blei litt bekymra for måten han ligg på..andre som har hatt dei liggande på denne måten ? hvordan er det i forhold til fødselen?
Gjest Skrevet 6. februar 2010 #2 Skrevet 6. februar 2010 Er det dette man kaller stjernekikker tro? Har hørt det kan være vanskeligere å trykke ut ungen siden hodet kommer ut med ansiktet opp istedenfor ned så det blir en annen vinkel.. Det kommer helt sikkert til å gå fint :-)
ღMadame_mim ღ Skrevet 6. februar 2010 #3 Skrevet 6. februar 2010 Dersom han ikke snur seg så blir vel dette det de kaller for en "stjernekikker", det vil si at ansiktet hans peker oppover og ikke nedover når han kommer ut... Vet at det kan oppstå litt komplikasjoner når babyen kommer feil vei, men hvor alvorlig det er vet jeg rett og slett ikke...
ღMadame_mim ღ Skrevet 6. februar 2010 #4 Skrevet 6. februar 2010 Hurra for BIMs trege oppdatering for tida... Nå ser det jo ut som at jeg har omtrent skrevet av "gutt i magen" sitt svar, men gjorde ikke det altså :-)
dragoline Skrevet 6. februar 2010 #5 Skrevet 6. februar 2010 Hei. Mitt andre barn ble født på denne måten. De var da ikke klar over at hun lå med hodet oppover før hun sto der i hullet. :-) Komplikasjonen angående det ble at det ble veldig trangt og få henne ut. Så de måtte klippe under ei ri, for at jeg ikke skulle revne. Kjente ikke i det hele tatt når de klippet. Og jeg var bare glad det var noe de kunne gjøre for å få henne ut :-) ja, ja, bare klipp hehe.
ano`num *17.03.10* Skrevet 6. februar 2010 #6 Skrevet 6. februar 2010 Jeg fikk også andremann den veien. Vil ikke si det var den helt store forskjellen trykkemessig..... Vet det er risiko for kiss når de ligger den veien. Er det ikke det det heter når det er snakk om slik nakkelåsning.
♥Bubble♥ Skrevet 6. februar 2010 #7 Skrevet 6. februar 2010 Tror ikke ikke du skal bekymre deg så veldig for det. Når babyen kommer ut skrur de seg igjennom fødselskanalen så babyen din har god tid til å legge seg rett
Ate,mor til gutt nr3;-) Skrevet 7. februar 2010 #8 Skrevet 7. februar 2010 Om ikke hodet har festet seg kan mini fortsatt snu seg likevel sa min jm til meg for jeg har det på samme måte.Skal til jm forstkommende tirsdag så spent på å se da;-) Lykke til det går sikkert helt fint....
noninona Skrevet 7. februar 2010 #9 Skrevet 7. februar 2010 Snuppa mi var stjernetitter. Dette ble ikke oppdaget før under fødselen. Siden hun ikke roterte selv, noe de ofte gjør i fødselkanalen, snudde to jordmødre henne. De hadde en prosedyre på dette som var relativt ny, men effektiv. Gikk raskt og var ikke noe ubehagelig. Nå stoppet fødselen min litt opp etterhvert og det hele endte i en tangfødsel, men tror ikke det hadde noe å si at hun i utgangspunktet lå med hode "feil vei". Venter nr 2 i april og er null bekymret om det skulle vise seg at mini ligger samme vei som storesøster. Men tror samboer gjerne skulle slippe unna tanga, den var nok mer ubehagelig for han å se på enn for meg å føde med ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå