Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #1 Skrevet 6. februar 2010 Jeg sitter her og tenker litt.En vennine av meg som ikke er norsk satt i ett selskap her om dagen og klagde over at nordmenn blir mer og mer rasister.Men egentlig lever hun litt opp til alle fordommene folk har mot utlendinger. Hun har gått hjemme meste parten av sitt voksne liv og motatt penger fra staten og hun er absolutt ikke syk eller arbeidsufør.Jeg vet jo at det er mange norske som gjør dette også,men mine norske venner jobber og sliter. Er jeg blitt en av disse hverdags rasistene ? Når det er sagt så tenker jeg over dette, nettopp fordi jeg ikke vil være det
Gjest ->>- Skrevet 6. februar 2010 #2 Skrevet 6. februar 2010 Tja. Dersom du mener hun er en slask FORDI hun er utlending, så ja, da kan du vel kalles hverdagsrasist. Dersom du bare mener at hun er utlending OG en slask, så er vel det bare en konstatering av fakta (?).
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #3 Skrevet 6. februar 2010 Dersom du mener at hun er en slask fordi hun er utlending, er du en hverdagsrasist. Dersom du mener at alle utlendinger er slasker, er du også en hverdagsrasist. Dersom du mener at mange utlendinger er slasker, er du kanskje også en hverdagsrasist, men på linje med meg (tror jeg). Jeg er helt for at hvert individ skal få bevise seg, uavhengig av etnisk og kulturell tilhørighet. Men jeg merker også at etter hvert som årene har gått, så er jeg komt litt i kategorien: "Alle er selvsagt ikke sånn, og man må se på individet, men mange er jo sånn." Så kanskje jeg er blitt en hverdagsrasist jeg også?
blond Skrevet 6. februar 2010 #4 Skrevet 6. februar 2010 Hvorfor får hun penger fra staten hvis hun ikke er syk eller arbeidsufør?
Loglady Skrevet 6. februar 2010 #5 Skrevet 6. februar 2010 Før i tiden syntes jeg dansker var litt på kanten fordi de drakk alkohol i jobblunsjen. Så ble loven endret, og dansker drikker ikke lenger alkohol i jobblunsjen. Dermed ble jeg mindre skeptisk til danskers alkoholvaner. Jeg er med andre ord systemkritiker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå