Mammatil2iMai -05 og -10 Skrevet 6. februar 2010 #1 Skrevet 6. februar 2010 har veldig lyst til å dra på 3D ul, men synes det er litt dyrt. Hva synes dere egentlig om det? (Både dere som har vært på det og ikke)
Pikenurk nr 2ღFødt 17.juli:) Skrevet 6. februar 2010 #2 Skrevet 6. februar 2010 Ja det er det!!! Men, ikke før i uke 30. Da ser du virkelig hvordan babyen blir seende ut:-) Kjempegøy!!! Men etter du har tatt 3D er det ikke noe gøy med ordinær UL;)
Mammatil2iMai -05 og -10 Skrevet 6. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 6. februar 2010 er i uke 27 no da hva betalte du da? Har funnet en plass i Tr.heim, Medicus, men koster jo 1600. Noen som har erfaringer derfra?
07&10&13? Skrevet 7. februar 2010 #4 Skrevet 7. februar 2010 ble anbefalt av lege som har 3D som spesialfelt å ta 3D mellom uke 25 og 28:) han sa det ble allerbest bilder da...
ma:) Skrevet 7. februar 2010 #5 Skrevet 7. februar 2010 Vi kommer ikke til å ta 3D-ul. Kan vente med å se hvordan babyen ser ut til hun kommer ut. Litt spenning må det da være, tenker jeg. Men respekterer for all del at andre ønsker å ta 3D-ul. Den eneste gangen jeg har vært inne på tanken var rett før ordninær ul. Leste om flere her inne som ikke var fornøyd med den, og tenkte at hvis den ordinære ble en veldig skuffende opplevelse ville jeg ta en til ul, og da kunne vi vurdere 3D. Nå ble ordinær ul en veldig positiv opplevelse og vi fikk svar på det vi lurte på, alt så bra ut og hun som utflørte ul'en forklarte veldig godt underveis. Da har jeg ikke behov for noe mer ul, med mindre et eller annet uforutsette skulle skje senere i svangerskapet, og det håper jeg ikke det gjør.
supermom* og ny på vei Skrevet 7. februar 2010 #6 Skrevet 7. februar 2010 Vet ikke helt... Vi tok det med første mann, og hadde legesjekk samtidig. Syntes det var greit å få sjekket babyen i siste del av svangerskapet også. Tror jeg var der i uke 27 - fikk se babyen, men det var vanskelig å se hvem hun lignet på - seg selv viste det seg da hun kom ut :-) Mener vi betalte 1500 for et kvarter med bilder og video på cd. Tror ikke vi kommer til å gjøre det denne gangen da, synes ikke vi fikk så mye ut av det og er mye mer trygg på at babyen har det bra denne gangen. Men blir jeg usikker når det nærmer seg sluttet av svangerskapet tror jeg kanskje det blir en ekstra vanlig ul bare for å se om babyen har det bra.
Emmilo Skrevet 7. februar 2010 #7 Skrevet 7. februar 2010 Det er verdt det og det er ikke dyrt. Tenk på at det skal dekke utstyr, lokal, forsikringer, lönn, sosiale avgifter osv....
Ønsker troll 2010 Skrevet 7. februar 2010 #8 Skrevet 7. februar 2010 På ultralydklinikken på Lysaker koster det 900 kr for en halvtime, og da får man med dvd med masse bilder og filmsnutter pluss de fineste bildene skrevet ut på fotopapir. Det syns jeg ikke er så ille, men 1600 syns jeg også var dyyyrt!!
Mammatil2iMai -05 og -10 Skrevet 7. februar 2010 Forfatter #9 Skrevet 7. februar 2010 Bor i Tr.heim. Har bare funnet 2 stk ennå som tilbyr 3D ul her. Medicus som skal ha 1600 og Heimdal helsehus som jeg ikke vet noe pris på ennå.
løddi Skrevet 7. februar 2010 #10 Skrevet 7. februar 2010 jippi, går hos en lege som har 3D, slipper å ut med de pengene så fikk se 3D i uke 19 og får se igjen i uke 32... Meen, d hjalp meg ingenting for jeg har morkaka framme og fikk bare se den og nesten ikke noe til babyen... riktig ekkelt var d faktisk... spørs jo hvordan d ser ut neste gang. men glad jeg slapp å bruke så mye penger på d, som hadde blitt en skuffelse for meg..
b77h Skrevet 8. februar 2010 #11 Skrevet 8. februar 2010 Vi har gått til spesialist gjennom hele svangerskapet, og sjekket m UL hver gang. Flere ganger gikk hun inn på 3d UL, for å se (uten at vi ba om det), men vi fikk aldri noe særlig ut av det. Er jo fantastisk at man kan se noe såpass tydelig, men samtidig blir det fordreid og rart. Gjør man det for tidlig er det mye i forstervannet som kan spille inn, og for sent så ligger babyen ofte for sammenkrøket. Hos oss lå den allid m hender og navlestreng foran ansiktet ;-) skikkelig mediasky! Er gla vi ikke betalte for noe av det - og jeg syns vanlig UL var like fantastisk. Viktigste var å se at alt var ok, og syns det er kjekt å ikke vite helt hvordan den ser ut. Nok å vite kjønnet. Ville aldri betalt over 1000,- kr for å se noe som vi uansett får se senere v fødsel! Nok å bruke penger på med ny baby ;-)
LL79 Skrevet 8. februar 2010 #12 Skrevet 8. februar 2010 Kan man ikke ta det på St.Olavs da? De har jo utstyret der... Jeg har "fått" 3d til begge mine unger. Syns det er moro, men ville aldri betalt for å få det. Syns det er utrolig dyrt, og for min del er det så mye annet moro jeg vil bruke pengene på... Men kanskje lett å si det nå siden jeg har fått det gratis begge gangen. Kan jo være jeg hadde følt det annerledes om jeg ikke hadde fått det...
doble<3<3 Skrevet 15. februar 2010 #13 Skrevet 15. februar 2010 Skal på 3D neste uke i stavanger, til 800 kr for en halvtime pluss biler og CD.. vanlig ultra kosta 500, så syns ikke det var så dyrt.. jordmora sa at jeg ikke kom til å få fullt utbytte av ultraen i så tidlig stadie (12 uker), men at den beste tiden var rundt 25-28.. dette er min første, og jeg har sett 3D bilder av flere andre babyer, syns de er mer spennende enn vanlige og når prisen ikke var så ille så spanderer jeg det på meg.. jeg er dessverre så forvirra at jeg aldri har klart å se så mye på vanlige ultralydbilder heller da..
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 15. februar 2010 #14 Skrevet 15. februar 2010 jeg syns absolutt der er verdt pengene! jeg fikk KJEMPE bra bilder selvom jeg har morkaka foran. Betalte 900kr for en halvtime, masse bilder og 5 videosnutter. Tok på Ultralydklinikken i Lysaker. Det er de beste 900kr jeg har brukt så langt iallefall:-)
TillaMaria81 Skrevet 15. februar 2010 #15 Skrevet 15. februar 2010 Jeg skjønner ikke hva man skal med dette? Alle bildene jeg har sett fra 3d ul ser jo bare helt scary ut! jeg vil ikke se ungen min sånn, hadde bare blitt redd.. De ser jo helt rare ut, klumpete og rare i ansiktet?
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 16. februar 2010 #16 Skrevet 16. februar 2010 Tillamaria81: http://www.barnimagen.com/content/view/slideshow_user/562916/offset/1 Syns det absolutt var verdt det! Se så skjønn han er da!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå