Gå til innhold

SE fosterbevegelser i uke 20 og litt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går det an?

Jeg lå på ryggen i stad og kjente veldig trykk utover, noen få cm under navelen til den ene siden. Da jeg så ned stod den ene halvdelen av magen ut til siden. Kunne se ut som om det var babyen som presset hardt ut med rumpa eller noe. Er det mulig så tidlig eller har jeg aliens?

Med førstemann var dette noe jeg kun la merke til når han var så stor at jeg vet jeg så hele bakenden bevege seg fra ene til andre siden. :) Har ligget en stund og håpet hun skulle gjøre det igjen, men hun er ikke mer lydig enn storebror gitt....:D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går fint, og særlig dersom du er slank fra før av i tillegg :)

Skrevet

Jeg har hatt det på samme måten. Jeg er førstegangsgravid i 19. uke og har opplevd sinnsykt mye aktivitet hos den ene (har to inni der). Jeg føler liksom at jeg kjenner lemmene enkelte ganger og det buler ut av magen min. Helt sprøtt og har blitt litt redd. Synes det er skummelt og litt ekkelt å ta på magen når det holder på som verst. Føles som om det er en ailien der. Men har nå blitt litt mer vant og jeg har snakket med jordmor som sier at det er helt normalt at man kan kjenne det tidlig med to, og spesielt når man er slank. Lurte også på om kanskje den ene hadde ADHD :), men da lo hun godt. Det skulle jeg i hvertfall ikke bekymre meg for.

Har våknet opp flere ganger hvor magen er skeiv. Som om det er en liten bul på ene siden av magen, men som regel etter at jeg har stått opp og gått litt rundt så forsvinner det. De legger seg vel til litt bedre til rette tenker jeg.

Nå synes jeg det bare er morsomt og ikke så skummelt, men nå har det faktisk avtatt litt, så man får bare sørge for å nyte det når man kjenner det :)

Skrevet

Ja, det går an. Jeg så de første bevegelsene i uke 17 :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...