Gå til innhold

Finnes det privat ultralyd i Tromsø eller Harstad?


junimamma2010

Anbefalte innlegg

Har vært på ordinær UL, men de klarte ikke se kjønnet. Har bare sååååå lyst til å vite kjønnet. Derfor lurer jeg på om privat UL er et alternativ.

 

Så finnes det privat UL i Tromsø/Harstad?

 

Regner med at man da kan bestille time uten henvisning fra lege - stemmer dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var hos Gyn Tromsø forrige gang jeg var gravid på tidlig ultralyd uten henvisning fra legen. Tenkte å gjøre det samme denne gangen, men da jeg ringte dit fikk jeg beskjed om at jeg måtte ha henvisning fra legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Før jul var jeg på ultralyd i uke ni-ti. Ville sjekke om det virkelig var noe der før vi slapp den store nyheten for venner og familie i jula...:) Bestilte time hos Gynconsult AS på Stortorget i Tromsø. Fikk time hos en veldig hyggelig gammel lege der. Han skulle dessverre gå av med pensjon et par dager senere, men etter jul skulle en ung kvinnelig lege ta over praksisen. Hun skulle også kjøpe inn helt nytt utstyr, muligens 3D ultralydutstyr også. Han sa hun skulle være veldig dyktig, så det høres jo lovende ut:)

 

Jeg fikk undersøkelsen helt gratis, og hadde heller ikke anvisning fra fastlegen min. Han visste ikke om det kom til å fortsette å være gratis etter hun nye tok over siden hun skulle kjøpe inn mye nytt utstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du vært hos Fareth :) Utrolig synd at han ikke jobber mer, men forståelig at han endelig går av med pensjon. Jeg var sist i begynnelsen av november, og da var hun som har overtatt også der. Hun var veldig hyggelig, men klarer ikke huske hva hun heter. Men det er jo kjempepositivt med nytt utstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har vært på stortorget, hva betalte dere? =)

 

Har utrolig lyst å dra, men..hmmmm, er det vanskelig å få time der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er bare å ringe så får man time :) Ang pris så er dette litt uvisst, da det kom an på om hun fikk tilskudd. Hvis hun gjorde det ble det gratis for gravide, hvis ikke, blir det nok en "Normal" ultralydpris.. vet ikke jeg, men tror vennina mi som var der betalte omkring 400? Bare søk på Gynconsult på gulesider og ring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar =)

 

Hehe, ringte de istad (klarte ikke å vente), fikk time 24. februar, da er jeg 13+2 (hun anbefalte å vente så lenge) . Pris var ca. 400,- ja =)

 

Åh, NÅ ble jeg gira, det blir leeeeenge å vente ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 år senere...

Nå er det to jordmødre som har startet egen praksis med privat ultralyd i Tromsø sentrum. De jobber visstnok med ultralyd på sykehuset til daglig. Jeg har bestilt time der og gleder meg masse til å se det lille nurket i magen. Tromsø ultralyd for gravide heter de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...