Gå til innhold

Dere med hund...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvordan gjør dere det iforhold til barnet? jeg har en blandings hund på 10 mnd, blanding av amstaff/rednose. Han er verdens snilleste, å utrolig rolig, men han er ikke så bra oppdratt,så jeg kan bare glemme å gå tur med babyen å han..

 

Jeg er veldig redd for hvordan dette skal gå med en baby i hus. Vi bor ikke i en så stor leilighet bare rundt 40 kvadrat.

 

hunden vår får ikke lov å gå inn på kjøkkenet,eller soverommet. å vi har ikke dør inn fra gangen til stuen.. hvordan skal jeg gjøre det? når han har hørt babygråt vis vi f.eks har gått tur, blir han helt rar.. vet ikke hvorfor?

 

må si jeg gruer meg veldig.. blir det feil av meg å vende han nå til å bare være i gangen? å event. slippe han inn i stuen når babyen har lagt deg for natten? er ikke plass til lekegrind.. takk for alle svar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har selv hund og har tenkt til å la henne ta del i den nye babyen og hverdagen vår.Vi kommer til å ta med bleie hjem fra sykehuset så hun får lukte på den før vi tar med babyen hjem.

Jeg tror hvis du holder hunden din unna babyen og resten av familien så vil den bli veldig frustrert og finne måter å komme seg bort til babyen på og bli voldsom.

Dere må la den få snuse og hilse på, men trenger ikke akkurat å legge den på gulvet. Ta det gradvis så den blir vant til babyen.

Ikke steng hunden ute i gangen, det er ikke noe liv for stakkaren!

Invester i kurs slik at dere får kontroll og oppdragelse på hunden, slik at dere kan gå tur sammen og kose dere sammen.

Når dere har tatt en hun inn i familien, så kan dere ikke plutselig stenge den ute og overse den, dere har en forpliktelse ovenfor hunden også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

signerer denne!

Synes d er viktig å la hunden være en del av familien:-).

 

Vi har en mellom stor hund som vi overtok da han var ca 2 år, han har vokst opp på gård og aldri gått tur m bånd før vi fikk han...han drar og styrer i båndet når vi går tur. Men så så jeg på et program på tv der brukte de grime på hunden. Vi kjøpte dette og nå kan selv et lite barn ha kontroll på han. Grimen fjerner ingen av hundens muligeter til å lukte , bjeffe eller noe, den gir oss mulighet til å slappe mer av på tur. Vet at noen hunder viser stor misnøye med grimen første gang men d skjønner jeg jo godt...er jo mye mer morro å være sjef på tur enn at andre har kontroll over deg...jeg mener grimen er helt super og human, ville aldri prøvd sånne halsbånd med pigger for eksempel..

 

Tror mange hunder reagerer på babygråt, de lurer nok på hva dette er men d behøver ikke være negativt. Vår hund blir helt tussete av babygråt, men virker som han skjønner at babyer er sårbare for han behandler dem med en utrolig forsiktighet, når han lukter på dem strekker han seg forsiktig og er knapt borti dem med snuten.

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har en dverg schnauser, snart 4 år. Når den nye babyen kjem tenker vi å legga den på golvet, utan klær, så hunden får lukta på den, og skjøna at den er er ein del av familien, at den er liten og treng å passast på. Men eg veit ikkje om det funkar, har berre lest litt og snakka litt rundt. Og så er den jo ganske liten da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...