ellen-propellen Skrevet 6. februar 2010 #1 Skrevet 6. februar 2010 Jeg kjenner jeg er litt sjalu på dere som skal settes igang eller skal ha ks nå. For dere har en dato!!!! Jeg har 5 dager igjen til termin, og går hele tiden og kjenner etter om ting skjer. Er på do hele tiden, leter nesten etter vannavgang og slimpropp.Hver eneste bevegelse så stopper jeg opp og leter etter rier. Pakker baggen, men pakker jo ut tøy igjen hver eneste dag.Det er begrenset hvor mye tøy jeg har som passer meg når jeg er høygravid. Jeg er sjalu på dere som har en dato å forholde dere til. Det må da være sabla greit nå på slutten;-) (ville ikke byttet..........men skulle gjerne hatt en dato og ett klokkeslett ja) Flere som er i samme båt,hehe?
ღMadame_mim ღ Skrevet 6. februar 2010 #2 Skrevet 6. februar 2010 Jeg ville gjerne ha hatt en spådame som sier at fødslen starter f.eks 20 februar kl 15:30 ja... Men jeg misunner ikke dem som blir satt igang eller får Ks. Jeg har hørt at de som blir satt igang gjerne får en tøffere fødsel og ks er jo greit der og da, men masse vondt og stres i etterkant. Nå har jeg 24 dager igjen til termin, men blir ikke lei meg dersom fødslen starter til uka for å si det slik :-)
Diddels Skrevet 6. februar 2010 #3 Skrevet 6. februar 2010 ja, for en planleggingsfrik som meg hadde en dato vært virkelig flott å forholdt seg til! Tenk så deilig å kunne pakke sykehusbagen og dra inn for å få det gjort, istedet for å la den stå ferdig pakka i dagesvis. Jo mer den står der, jo mer nervøs blir jeg (enda den ikke er pakket enda, engang!) Jeg tenker at jeg kommer til å glemme noe, og jeg tenker at det ikke er nødvendig, at jeg kan pakke den når det setter igang osv. Jeg setter opp avtaler i nærheten av termin og jeg lurer på om jeg har en baby med eller ikke, kommer han i februar, kommer han i mars, kommer han litt før, kommer han forseint? AAARGH! jaja, jeg antar at det å overlate alt til naturen er en del av alt dette...
Gjest Skrevet 6. februar 2010 #4 Skrevet 6. februar 2010 He he, dette har jeg sagt til mannen min mange ganger i det siste - om jeg bare hadde hatt et tidspunkt å forholde meg til! Tenk så mye lettere det hadde vært å planlegge ifht de andre barna, slippe bomturer til sykehuset osv... Ja ja, litt av spenningen er jo det å gå her og vente:)
TBM28 er lykkelig 4barnsmamma Skrevet 6. februar 2010 #5 Skrevet 6. februar 2010 Jaaa sjalu jeg og enda det er 4 uker til termin.. Har godt med maserier, murringer i ryggen, moden med 2 cm åpning og ikke minst lite soving på natten... Hatt 2 dager med regelmessige maserier, men så skjer det ingenting.. Det sliter meg totalt ut, kommer til å være helt utslitt til den ordentlige fødselen starter :-(( Så har jeg så stort symfysemå ( ligger langt over normalen til en som er 40 uker på vei..) at jeg har vokst ut av det meste som heter mammaklær, vurderer snart å bare gå i morgenkåpe heretter
Solsikke (venter nr 3&4) Skrevet 6. februar 2010 #6 Skrevet 6. februar 2010 Hei Det er virkelig ingen grunn til å misunne oss! Det er en operasjon med risiko for infeksjon, blodpropp og diverse. Har blitt dritsjuk(blodforgiftning) av KS en gang tidligere. Det er også en ulempe med å ha en dato å forholde seg til, nemlig at man har massevis av tid til å gruble og grue seg. Belive me - jeg må ta KS nå denne uken. Nei; la naturen gå sin gang, slipp kontrollen over egen kropp og gled dere over å kunne føde vaginalt. Heldige er dere og lykke til!
ano`num *17.03.10* Skrevet 6. februar 2010 #7 Skrevet 6. februar 2010 Har tenkt det jeg også. Eller i det minste litt mer konkret..... Som i uketall feks. Det er jo hele 5 uker som er "normalt" at det skjer i. Men for vår del er det jo egentlig bare egoistiske tanker bak det. Det skjer så utrolig mye rundt oss, og vi skal ut å reise en del. Kan ikke være hjemme i 5uker just in case heller. Men hadde jeg vist at det skjedde i den uka kunne jeg holdt den av Vært lettere å ordne barnavakt også da! Nå føler jeg at jeg har mange halveise avtaler/ordninger ute å går, og at jeg må holde av tid hos andre bare i tilfelle. Trøsten er at alle steder vi drar til er noe vi må, og skulle det skje da så er vi faktisk på sykehus. Ulempen er at vi er på sykehus andre steder i landet med et sykt barn, uten familie. Så da må jeg ta fødselen alene, mens far tar seg av hun som er syk og det som skjer der. Det er et mareritt-scenario det!
b77h Skrevet 6. februar 2010 #8 Skrevet 6. februar 2010 Jeg er 3.dag på overtid - og normalt en liste- og planleggingsfreak, men i dette tilfellet så syns jeg det er helt ok at det ikke kan planlegges og vi ikke vet når det skjer. Litt deilig med noe som ikke kan planlegges også - her er det bare naturen som styrer ;-) Og jeg håper virkelig ikke at jeg må settes i gang eller ta ks. Og kjekt ting blir litt impulsive mens vi kan - i kveld havnet jeg og mannen på restaurant. Og vi hadde vel mer regnet med å være på sykehuset i disse dager... Men jeg nyter rolige dager mens jeg kan, og gleder meg samtidig mer og mer til å se den lille. Men forstår godt det blir noe helt annet for ano`num *17.03.10* for eksempel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå