Gå til innhold

Mange som sliter med omgangssyken for tiden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt møkket i hus siden forrige lørdag, og i dag var det storebror sin tur - når jeg trodde det endeligvar over:o( Foreløpig er det bare ungene som er rammet, så jeg håper bare vi voksne slipper unna xxxxxx

Syns "alle" har det for tiden, jeg...typisk februar...tredje året på rad vi har omgangssyken i februar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Usj, nei heldigvis, men vi hadde det i desember. Det er da vi pleier å få det ;)

Vet om andre som har det da...

Skrevet

Uff, ja - man har sine mnd tydeligvis - heldigvis har vi ikke desember da...må være ekstra kjipt å ha det oppunder jul/i julen:o(

Virker som om "alle" jeg har på FB, som har unger, har det i hus for tiden...håper dere slipper unna denne omgangen da!

Skrevet

Eldste hadde det natt til torsdag....kastet opp 3 ganger rett etter hverandre og så sa hun....nå er jeg frisk....og vi har ikke merket noe etter det. Så det kan dra like fort som det kom :o)

Heldigvis har ikke vi andre blitt smittet ennå.... *bank i bordet*

Skrevet

Jepp, her har vi alle blitt rammet store og små bortsett fra mnstemann på 2 mnd.!

og det burde absolutt ikke vært mulig å få omgangssyken når en ammer! det er et slit!!

Skrevet

Oh yes! Her har både 3 åringen og 6 åringen det. De ligger rett ut. Har spydd som gale begge to. Spyr fortsatt, men litt sjeldnere. Vi hadde det i desember og vi:-S Da slapp jeg unna, så bare venter på jeg skal bli syk nå.

Skrevet

Oh yes! Her har både 3 åringen og 6 åringen det. De ligger rett ut. Har spydd som gale begge to. Spyr fortsatt, men litt sjeldnere. Vi hadde det i desember og vi:-S Da slapp jeg unna, så bare venter på jeg skal bli syk nå.

Skrevet

Over 1 år siden sist spye her.

Må bare gi tips om et glass biola om dagen til barna, gir veldig god beskyttelse mot virus i magen.

Skrevet

Her drikker begge ungene to glass Biola om dagen året rundt, men omgangssyken kommer nok åkke som.

Skrevet

Her drikker begge ungene to glass Biola om dagen året rundt, men omgangssyken kommer nok åkke som.

Skrevet

Ja, lillemann har spydd siden tirsdag.. Ikke spydd idag heldigvis, så krysser fingrene for at det er over. Stakkars liten. :( Vi voksne i huset har heldigvis ikke blitt smittet, og håper det forblir sånn. Han klarte å smitte mormoren sin da, uff. :/

Skrevet

Ja, æsj...

Både lillegutt og jeg hadde det nesten 1 uke.

Skrevet

Theodor spydde engang og var like blid... Men, mora måtte jammen slite med det i 1 uke. Fysj og fy:-( Jeg fikk det 3 dager etter ham da..

Skrevet

Jeg har hatt det, har akkurat kommet meg igjen, snupp hadde det i januar og gubben begynner nå å føle seg litt smådårlig. Håper bare han ikke blir syk, for jeg skal på tidligvakt i morgen. :o/

Skrevet

Gubben og 4 av unga hadde det i desember. Jeg og minsten slapp unna da. Men nå i januar har vi hatt det nok.. Alle har hatt det, minst en gang. Og minsten klarte ikke å holde nede noe, så han havnet på sykehuset for dehydrering...

Nå har ingen kastet opp siden mandag, så nå håper vi at vi er ferdige :)

God bedring til dere som fortsatt har det i hus

Skrevet

Vi går på tredje uka nå, og fytti h... så lei jeg er å vaske spy! Lillemor på 1,5 starta showet med å spy ut tre puter i sofaen, tre fulle maskiner med håndduker, alle mine klær og de fleste gulvflater i huset i løpet av et halvt døgn. Lå flat og var nokså urven i tre-fire dager, og de to siste var jeg litt småuggen uten å være egentlig syk. Så, når lillemor var på beina igjen startet storemor med å spy ut senga si (madrass, dyne, pute, overmadrass, ned i ramma og langs veggen) tre ganger den første natta og et par ganger den neste - diaré i fire dager og så spydde hun ut senga en siste gang. Var hjemme i ei uke. Deretter ble jeg omsider dårlig, lå nokså flat i ei ukes tid og gikk ned fire kg, og var på jobb igjen i går. I går kveld spydde lillemor i fanget på meg igjen, gikk løs på den andre enden av sofaen og gulvet rundt senga si - og når vi trodde det var slutt greide hun i ettermiddag å spy så grundig ut over hele meg at jeg bare måtte kle av meg i dusjkabinettet. Jeg hadde spy i håret, fra haka og ned til midja både på inn- og utsiden av genseren, i ørene... Så jeg blir vel sjuk igjen. Håndhygiene hjelper lite når du får smitten smurt utover ansiktet :P

Neste gang det går omgangssyke i barnehagen går jeg i hi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...