Gå til innhold

Flat mage, eller..?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er førstegangsfødene, termin er om 5 uker. Begynner og savne den megen jeg hadde før jeg ble gravid... Men hvordan er det egentlig, jeg mener... Magen blir jo ikke bare helt plutselig flat igjen- hvor lang tid tar det før den har begynt og gå tilbake igjen, og hvordan "ser man liksom ut" når man drar fra sykehuset? Noen som har født før og kan forklare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var faktisk litt sjokkert etter forrige fødsel, at jeg fortsatt så gravid ut, ikke høygravid, mer som litt tidligere i svangerskapet, bare at magen heller ikke var stram, men veldig myk. En deigklump. Og jeg ble faktisk litt fornærmet når damen på apoteket på vei hjem kommenterte at det var mange gravide der inne samtidig. Jeg var da overhode ikke gravid. Etter en uke eller to var nok magen tilbake til en slags slapp tilstand uten kul. Etter ni måneder til var vekten tilbake til normalen, men jeg har alltid hatt litt ekstrahud på sidene av magen, selv om magen ellers har blitt helt flat og fin igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du trenger å bekymre deg. magen går sakte med sikkert tilbake til normalen.....det skjer nok fortere hvis du ammer. Bruker mye energi når en ammer, og går da fortere ned i vekt. Utrolig hva man kan spise uten å legge på seg når en ammer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

d et lønner seg også å ligge mest mulig på magen etter fødselen da dette hjelper livmoren til å trekke seg fortere sammen til vanlig størrelse igjen.

Og ikke alle som ammer går ned i vekt, mn d hjelper me et vanlig kosthold og lett trening. Hvor fort det går og hvor flat den blir varierer fra person til person. ta den tiden du trenger og prøv å nyte den første tiden me den lille, for den tiden går fort og kommer ikke tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er min erfaring etter førstegang: Så temmelig gravid ut i opp til to måneder etter fødselen! Men den skrumpet gradvis inn. Følte faktisk at magen tok et siste sukk inn først etter et år. Jeg hadde flott stram og flat mage før jeg ble gravid første gangen. Var trent da og trente mye hele permisjonstiden og fullammet i 6mnd uten at jeg mistet kilo gratis eller noen gang ble like slank igjen. Nå har jeg termin med nr 2 om 5 uker, så får se hvordan det blir denne gangen! Jeg mesunner dem som er like slank igjen etter fødselen. Det er mest dem som er veldig slanke i utgangspunktet og ikke har lagt nevneverdig på seg i svangerskapet og som heller ikke hadde diger mage!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...