Gå til innhold

Hva skal dere ha med på sykehuset?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva har dere tenkt til og ha med på sykehuset. Tenker at det er så mye jeg "bare må ha med", men vil jo heller ikke pakke slik at det ser ut som om jeg skal på en 2 ukers sydenferie...

Hva har dere tenkt til og ha med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

lurt å ikke ta for mye med seg.. skal jo ikke være på ferie....he he he--

Sist hadde eg med meg morgenkåpe,stor god joggebukse, gode romslige truser som er plass til store bind i, 2 store gode t skjorter og en god genser visst man fryser litt,,er jo opp og ned i kroppstemp de første dagene etter fødselen... og selvfølgelig hygieneprodukter som shampoo,balsam, tannkrem,tannkost og en god fuktighetskrem..er veldig tørr luft på klinikken.. Og visst man skal amme såerdet lurt å ha med en amme bh og ikke glem innlegg...Kan bli klamt uten disse....Lykke til med pakkingen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har handlet litt og pakket litt i helgen og tar også med:

 

- nettingtruser fra apoteket som jeg bare kan kaste etter bruk

- store nattbind

- brystkrem

- badering

- vannflaske

- noe holdbar mat til pappaen

- mobillader

- kamera

- ipod med høytaler

- skrivebok og penn

 

- innesko/tøfler, men aner ikke helt hva, sist fikk jeg så mye vann i bena ETTER fødsel at hadde jeg ikke hatt sandaler med justerbare stropper, hadde jeg ikke hatt noe å ha på bena, men jeg har ikke noe slikt nå

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du trenger ikkje de fleste sykehus har det til deg, men disse bindene eller bleiene er veldig veldig store og er noe ubehagelig synes jeg i allfall så en pakke med vanlig natt bind er kjempe greiet å ha med seg, føler seg litt mere vel med vanlige bind enn å ha på seg bleier...

det kan også være lurt å ha med seg noe energi drikk vist du ikkje klarer og spise noe på ei stund så får du litt ekstra energi under fødselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare dårlig erfaring fra pasienthotellet på Ulleveål for 10 år tilbake i tid, da det var begrenset med tilgang til bind og truser til mor men ubegrenset til tilgang til bleier til babyen, og at slik skulle det være. Det var ikke noe behagelig opplevelse når kvoten var brukt opp på 1-2-3. Så denne gangen kjører jeg safe, selv om jeg skal føde et helt annet sted. Liker ikke å spørre så mye om ting heller. Egne ting for hånden føles ofte tryggest ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det er jo velig greit og føle seg litt selvstendig når man har født. men det at man har en kvote høres jo helt på tryne ut spør du meg... er det sånn at vist det er noen gamle som er på det sykehuset så må de vente til i 6 timer før de skal få nye bleier slik at de ikkje bruker opp kvoten?????? (sjokket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi :-) nå vet jeg ikke om det er slik lenger, men den bunken med binn så lå der når jeg kom på pasienthotellet var min kvote for hele oppholdet. Da kvoten mystisk nok var brukt opp til dagen etter (folk blør da i ulike mengder) fikk jeg beskjed om at dette var det jeg fikk og så fikk jeg litt surt et ekstra bind å klare meg på til jeg fikk assistanse fra utsiden av. Jeg var også sjokkert over dette, man føler seg ikke så høy i hatten av å ha brukt opp bindkvoten og hva skulle man ta på seg da? ..... klipppe opp en t-skjorte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg må si at jeg er derekte ganske sjokket at det er mulig... de vett jo at vært menneske er forskjelling noen blør ikkje i det hele tatt og noen blør i striestrømmer..

men for all del det kan være at du var veldig uheldig å møte ei veldig sur dama eller noe sånt. men uannsett jeg har hørt det fra flere at det virker som om de er så kontrolert av penger der inne at de har mistet alt syn på pasient omsorgen. men det blir vel sånn når de som bestemmer over landet vårt ikkje synes det er viktig nok med omsorgsnorge til å gi de nok penger til å kunne fungere som det burde for et så rikt land som dette er..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...