Gå til innhold

Lege time...


2011?

Anbefalte innlegg

Har dere andre vært hos legen enda??

Jeg skal dit på mandag men usikker på om det har så mye for seg så tidlig i svangerskapet, er 5+1 på mandag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har ingen planer om å gå til legen før mellom uke 10-12.. den første vanlige første svangerskapskontrollen.

 

Det var dette jeg fikk beskjed om var vanlig sist jeg var gravid..

 

Jeg skal på en ul rundt uke 7-8.

Dette er fordi jeg hadde en MA i oktober, som ble oppdaget i uke 10, men det hadde ikke vært liv siden ca uke 7. Har fått henvisning fra fastlegen min sist jeg mistet slik at jeg kunne ringe gyn med en gang jeg ble gravid igjen!!

 

Jeg tror ikke legen får gjort annet i uke 5 enn å fortelle deg at du er gravid - og det vet du jo allerede..

Men hvis det føles som en ekstra trygghet å gå til legen nå, så synes jeg du absolutt skal gjøre det!! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lege time i uke 5 eller 6 er vanlig hvis du skal tidlig til ultralyd. Mistet sist i uke 6 eller 7 og det ble ikke oppdagenfør i uke 12 så denne gangen er det ultralyd i uke 8 og da er legetime a.s.a.p.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for svar.

Jeg ble rådet til en tidlig UL av gyn siden jeg er operert i magen som barn og da er det større sansynlighet for at det sitter utenfor livmoren så er nok greit med en tidlig lege time da :) krysser fingre for at den er plassert godt inne i livmoren og har tenkt å bli der til oktober!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for svar. Jeg ble rådet til en UL i uke 6-7 for å se at den ikke er plassert utenfor livmoren siden jeg er operert i magen et par ganger og da kan det være sammenvoksninger osm gjør at det kan være svangerskap utenfor livmoren så da er det nok greit med tidlig lege time!

Krysser fingre for at den er godt plantet i livmoren og har tenkt til å være der til oktober!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ettersom jeg er gravid for første gang så ringte jeg legekontoret mitt og spurte når jeg burde komme til time hos legen. Fikk beskjed om at uke 10-12 er vanlig. Så da skal jeg til sjekk 12. mars.

 

Fikk beskjed om å ta med urinprøve, samt at jeg må ta underlivssjekk, veies, måles og blodprøver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...