Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #1 Skrevet 6. februar 2010 Hvordan var det å være norsk der? Lang reise? Priser?
sjøsamen Skrevet 6. februar 2010 #4 Skrevet 6. februar 2010 Vi var 2 venninner og en 10 åring som reiste dit for et par år siden... var i Hammamet (tror jeg det het). Mange flotte hotell og nydelig strand der. Men jeg synes det er et av de værste stedene jeg har vært på. Så sleipe og innpåslitne at det er kvalmt. Har tidligere vært i Egypt og Tyrkia (og mange andre steder i verden), men dette tok virkleig kaka. Maten var elendig på nesten alle restauranter. Markedene var dyre, vanskelig å prute. Og alltid den samme frasen fra en fremmed som kommer bort til deg: "Hei husker du meg fra hotellet? Jobber som kelner der... du kjenner meg kanskje ikke igjen uten uniform. Men jeg vil gjerne vise dere rundt her siden dere er så hyggelige gjester... " Vi gikk j på den første kvelden og tenkte det var super hyggelige folk, men neida... dro oss inn på en forbanna teppebutikk og slapp oss nesten ikkeut igjen (Har hørt om folk som har blitt holdt igjen fysisk i butikken til de har kjøpt noe). Reisen var bare 4 timer. Men som sagt, ikke noe som frister til gjentakelse for min del.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #5 Skrevet 6. februar 2010 Syns å huske det var ca 4,5 t flytid. Billig nok Er vel samme å være norsk der som andre muslimske land. Innpåslitne selgere
tre ønsker fler Skrevet 6. februar 2010 #6 Skrevet 6. februar 2010 Jeg har vært i Tunisia flere ganger på ferie og er svært fornøyd med reisemålet. Det man skal være oppmerksom på er at det er stor forskjell dersom man reiser "alene" som kvinne eller reiser som familie. Som enslig kvinne blir man bombadert med mer eller mindre høflige tilnærmelser, men jeg fant raskt metoden for å unngå disse. Ikke ha direkte øyenkontakt med menn, de ser dette som en invitasjon. Vær kort og høflig, men ikke åpne for dialog. Når jeg har vært sammen med mannen min har jeg aldri møtt noen som er påtrengende. De er høflige og svært service innstilte. Tunisia er et billig ferieland og kvaliteten på mat kan variere veldig . Den beste maten spiser du der tunisierne går selv. Ser du mange lokale gjester bør du spise der. Billig og god mat, sawarma, cous cous, salater osv. Jeg kan anbefale Tunisia, du får mye for pengene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå