Gå til innhold

37 uker på vei og liten mage. Noen flere?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er 37 uker på vei, og magen min er på str med en som kun er 5 mnd på vei, når jeg har sammenlignet med venninner og bekjente. Noen flere som har det "problemet"? Har ved ul funnet ut at den lille jenta mi er litt under gjennomsnittet liten dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er veldig individuelt og behøver heller ikke bety at barnet er lite. Selv var jeg liten hele tiden. Folk som jobbet i samme bygning som meg hadde ikke sett at jeg var gravid, anestesilegen og sykepleierne (tok ks) kommenterte at jeg var liten og jeg brukte mine vanlige bukser hele tiden. Selv var jeg veldig fornøyd med at jeg slapp å bli stor og tung så lenge alt var normalt med barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er jo glad for at jeg er liten på en måte. Men i uke 36 veide hun under 2000 g. Så hun er jo liten. Så er litt redd for at noe er gale, men de finner ingenting gale etter å vært på ul og sjekket blodstrøm, navlestreng og morkake.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 36+2 og folk ser rart på magen min når jeg sier at jeg er 9 mnd på vei..Men har liten mage,begge oss to"foreldra" er småfolk og lillegutt har -21% vekstavvvik.. Men nå er det jo ikke lenge igjen,og de sier jo at det er ikke str som er viktigst,men styrken/modningen på barnet "lunger,tarmer,sugeevne osv".. vekten tar de raskt opp igjen når de får i seg morsmelka :) Og så lenge han trivs i magen,så går det fint..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 36+2 og folk ser rart på magen min når jeg sier at jeg er 9 mnd på vei..Men har liten mage,begge oss to"foreldra" er småfolk og lillegutt har -21% vekstavvvik.. Han var akkurat 2000 i uke 35+3.. Skal til en ny ul på tirsdag,for å sjekke om han vokser..Håper ikke de må sette meg i gang :( Men nå er det jo ikke lenge igjen,og de sier jo at det er ikke str som er viktigst,men styrken/modningen på barnet "lunger,tarmer,sugeevne osv".. vekten tar de raskt opp igjen når de får i seg morsmelka :) Og så lenge han trivs i magen,så går det fint..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige svangerskap hadde jeg kjempeliten mage. Folk kunne ikke se at jeg var gravid før jeg var nesten 8 mnd på vei, - var nesten litt frustrerende iblant! Men ut kom en liten pjokk som var akkurat gjennomsnittlig lang og tung, så det var tydeligvis (og heldigvis) ingen sammenheng mellom magestørrelse og babystørrelse! ;)

 

Denne gangen har jeg endel større mage, selv om fremdeles mindre enn gjennomsnittet. Da jeg var ca 7 mnd på vei, hadde jeg like stor mage som da jeg fødte forrige gang. Nå er jeg drøye 8 mnd på vei, og det er overhodet ingen som ikke kan se at jeg er gravid- fin liten kul frempå der! Spennende å se hvor stor denne tassen blir..!? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg er også 37 uker på vei, å føler meg kjempe liten. jeg har ikke målt iforhold til noen, men jeg har sett andre gravide damer som virker så store iforhold til meg. Jeg har fått bekreftet av jm på sykehuset som tok ul på meg, å 2 andre jordmødre at barnet mitt kommer til å veie over 4 kg når han blir født.. så jeg har ikke noen liten tass i magen.. men fortsatt har jeg hengt meg opp i at magen er liten.. mye har sikkert med kropps fasongen, å psyken å gjøre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også liten mage selv om det er andre gang jeg går gravid.

 

Jeg får stadig spørsmål om kommentarer som f. eks at "jeg trodde ikke du skulle ha før sommeren jeg", eller "var du større sist du var gravid? Du har da veldig liten mage for at du snart skal føde!"

 

Jeg syns det er sårende og innbiller meg gjerne at det er noe galt selv om alt er i skjønneste orden! Barnet er regnet til å være ca 3700 gr ved termin, og sf-målet stiger jevnt, ligger rett over rød strek faktisk. ;-) Jeg har lagt på meg ca 8 kg så langt så er ikke noe unormalt det heller..

 

Det er deilig å slippe å være tung og stor. Kan bruke flere av mine vanlige klær, og hører hele tiden at jeg ser veldig bra ut da jeg ikke har noe særlig vann i kroppen. Formen er veldig fin og jeg føler ikke graviditeten som noen hindring i hverdagen.

 

Så lenge alt er bra med deg og barnet ditt trenger det ikke bety noe at hun er liten. Og ofte tar de gjerne feil også. Jeg tror bare man skal være glad man er liten også. Det har i allefall jeg bestemt meg for! Og så er man jo raskere tilbake til normalvekta igjen etter fødsel. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...