Gå til innhold

Hvor regelmessige er babyens måltider? (flaske/mme)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått over til flaske og forsøker å ha regelmessige måltider. Men det er ikke alltid like lett.

En typisk dag ser slik ut:

0900 150 ml

1300 150 ml

1700 150ml

2100 150 ml

0100 150 ml

0400 150 ml

Men det er store variasjoner ettersom når han våkner opp om natten. Han kan jo godt sove lengre en natt og da forskyves alle måltider, feks.

Hvordan ser deres dager ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gir flaske og vi har begynt med regelmessige måltider. Knerten våkner omtrent alltid klokka 4 på natta for å spise. Men jeg står opp med han klokka 8 uansett og gir han frokost da. Dermed begynner alle dager til fast tidspunkt uavhengig av når på natta han spiste. Dersom det ikke er så lenge siden han spiste om natta spiser han jo bare litt mindre til frokost.

Han spiser ca klokka 8, 11, 15, 18, 20, 23, 04.

Det er stort sett han selv som ber om mat de fleste gangene untatt kl 20 som er mat før han legger seg og kl 23 som er mat før jeg legger meg. Men han går som ei klokke :-)

Han spiser som regel 150-170 ml hver gang.

Han er snart 11 uker.

Skrevet

Hvis han spiser 7 ganger om dagen, og ca 150-170 ml hver gang, blir det over 1 L mme. Det er ikke bra for nyrene er det vel???? trodde ikke det var anbefalt å drikke over 1 L mme om dagen??

Skrevet

Det stemmer. Har vært gjennom en lang runde med helsestasjonen pga dette. Konklusjonen er at vi skal se det litt an foreløpig. Han veier akkurat det han skal i følge sin kurve. På helsestasjonen mente de forresten at det ikke var skadelig med mer enn 1 liter mme i døgnet.

Skrevet

Jeg har en flaske-gutt på 4 mnd. Han spiser ganske tett på formid,men regner m at d er for å ta igjen for natten. Han spiser ingenting mellom ca 20 og 08.

0800-210 ml

1000-180ml

1300-150ml pluss noen skjeer grøt.Ikke oppe i full porsjon enda.

1630-150 ml

1930-150 ml

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...