frue og mamma Skrevet 6. februar 2010 #1 Skrevet 6. februar 2010 Hei, Jeg er fryktelig lei meg nå. Mannen min har nettopp proklamert høyt og tydelig at jeg er egoistisk som ikke vil at han skal reise på en 5-dagers "jobbreise" hvorav to av dagene bare er all play and no work. Det er vårt første barn. Hva skal jeg gjøre? Har mest lyst å rømme fra alt...
prøverigjenogigjenogigjen Skrevet 6. februar 2010 #2 Skrevet 6. februar 2010 Jaja.... Da er du jammen "heldig". Mannen min skal ute å reise når jeg har termin, men han satser på at jeg blir satt igang litt før (noe som er ganske sannsynlig) slik at han akkurat rekker fødselen før han reiser. det er rundt påsketider så jeg blir vel sittende igjen i en påsketom by i tillegg....
FrkBomst&Frø Skrevet 6. februar 2010 #3 Skrevet 6. februar 2010 Menn er priveligerte slik, at de kan faktisk bare "rømme fra alt" noen dager når panikken slår til. Ikke sikkert han er like fornøyd med avgjørelsen når han står ferdigpakket i døråpningen, med en gurglende bylt kjærlighet i armene han er nødt til å ta farvel med for første gang. Da vet du at du kan prise deg lykkelig som får være tilstedet og se enhver bevegelse, forandring og utvikling de fem dagene, sniffe inn duften av bebisen din når du vil, stryke over hodet på den og bli enda litt mer kjent med den * Minn han bare på før han drar, at han må fylle opp alle forbruksvarer i huset slik at du slipper handleturene disse dagene. Jeg er sikker på du kommer til å få fine alenedager med bebis.
My_my Skrevet 6. februar 2010 #4 Skrevet 6. februar 2010 Må si meg enig med "minsten i magen" her! Kanskje er det hormoner på ville veier som spiller deg et puss når du blir så fortvilet over dette. Men prøv å se det litt fra hans side også...alt er trossalt nytt for han også og jeg tror nok et sånt avbrekk kan gjøre godt både for deg og han. Han får litt tid til å tenke og reflektere over alt det nye i livet sitt, han får tid for seg selv til å innse hvor fantastiske dere to som venter hjemme er og han kommer garantert til å være full-ladet til alt som venter han når han kommer hjem igjen! Og du får 5 hele dager med kvalitetstid til kun deg og gullet! Sørg bare for, som misten i magen sier, at alt av ting og tang er godt fyllt opp før han reiser, så du slipper å tenke på det! Du finner nok ut av dette og det kommer helt sikkert til å ordne seg for dere!
prøverigjenogigjenogigjen Skrevet 6. februar 2010 #5 Skrevet 6. februar 2010 Min mann gjorde det samme en måneds tid etter at forrige gull ble født. Da var han borte litt over to uker, hvis det er noe trøst tror jeg det var mye verre for han enn for meg. Da var det første barnet til oss også....
Cupcake! Skrevet 6. februar 2010 #6 Skrevet 6. februar 2010 Mannen min reiste på jobb 10 dager etter vi fikk første. Da var han borte i to uker. Syns det var dødskjipt, men jobb er jobb. Men no "slappe-av" tur hadde ikke vært aktuelt. Da hadde han kommet tilbake til låst dør!
b77h Skrevet 6. februar 2010 #7 Skrevet 6. februar 2010 Jeg forstår deg kjempegodt! Hadde følt det på akkurat samme måte. Syns det er uansvarlig når det er deres første barn og alt er nytt + det ikke akkurat høres ut som en superviktig tur... Og hva om du går 14 dager over tiden? Da er ungen knappe 2 uker når han reiser.... Vet vi er "priviligerte" her i landet, og i det hele tatt så har vi det så bra med sånn som alt er lagt opp til rundt fødsel og permisjon. Men kjenner at jeg ville følt på det samme som deg ja...
Gjest Skrevet 6. februar 2010 #8 Skrevet 6. februar 2010 Hei. Nå svarer jeg deg uten å ha lest meg igjennom alle de andre svarene. Tingen er at jeg tror ikke det blir så ille. Kan godt hende at det blir litt "deilig" med tid for deg selv med babyen. Og det er bare 5 dager. Er ikke så lenge det. Viss dere får en liten som skriker mye og trenger mye bæring og nattevåking så hadde du jo måtte tatt det meste selv uansett. Mannen ville jo hatt jobb. Derfor "enerett" på nattesøvn. og det er bare du som har pupp (ofte det eneste som hjelper). På ettermiddagen er det sikkert venner og kanskje familie som kan komme å bysse sammen med deg. Du kan trøste deg med at han sikkert kommer til å savne babyen og deg allerede fra dag 2 på tur. Mens du har evig nok å gjøre, og får så masse nærhet og kos fra nurket at du ikke rekker å savne han.
ღMadame_mim ღ Skrevet 6. februar 2010 #9 Skrevet 6. februar 2010 Disse to dagene du never, er disse midt i denne jobbreisen eller er de før eller etter selve jobben?? Jobbreise synes jeg det er greit at mannen drar på, men ikke tur for morroskyld! Dersom disse to dagene er før eller etter så ville jeg bedt ham om å bare være borte i arbeidsdagene. Som andre her også sier så tror jeg nok ikke det blir så lett for han heller å reise fra den vesle babyen :-)
NormaJean Skrevet 6. februar 2010 #10 Skrevet 6. februar 2010 hehe, mannen min dro på jobbtur ( hygge/networking ) 10 dager etter fødselen Han var mer i tvil, men jeg oppfordret han.Viktig for jobben/ny stilling. Han var vekk i 3 dager. Jeg dro heller til mine foreldre og sov der, kjempekoselig annledning å være sammen med mine foreldre og de fikk masse tilgang til det nye barnebarnet. Tror det blir litt hvordan man velger å ta det, hvor problematisk man skal gjøre slikt til Men må si at jeg syns ikke mannen din skal dra hvis det er veldig vanskelig for det, man skal lytte til hverandres behov. Men personlig så syns jeg 5 dager borte er uproblematisk såfremt alt er bra/normalt hjemme.
Anabelle2010 har født! Skrevet 6. februar 2010 #11 Skrevet 6. februar 2010 Jeg skjønner at du kan bli litt stressa siden denne reisen kommer såpass tidlig etter fødselen og at dere er førstegangs foreldre. Vi får vår tredje nå i mars og det er allerede bestilt en konferansetur til New Orleans som mannen min skal reise på sammen med sjefen sin. De får også noen ekstra dager til sightseeing og blir borte 8 dager. Nå er prinsessa vår litt større før pappa reiser men storebror går i 1.klasse og storesøster går i barnehage, så med levering og henting + to barn og en baby på ettermiddag/kveld er det nok å henge fingrene i. Men jeg unner mannen min den turen veldig siden han akkurat nå og den siste tiden har stått på nesten døgnet rundt med jobb, unger, hus, hunder, innkjøp etc fordi jeg er halvveis invalid pga bekkenløsning. Tror de dagene kommer til å gå veldig fort. Og når han kommer tilbake har han masse energi til oss her hjemme. Hvis det føles tryggere for deg kan det kanskje være fint å få noen til å bo hos deg de dagene mannen din skal være borte. Jeg tror også at den lengste tiden er før han drar og du går å gruer deg til han skal være borte. Når han har reist går nok tiden veldig fort siden du er opptatt med babyen, og plutselig er han tilbake. Når han har kommet tilbake kan du jo unne deg noe ekstra f.eks gå til frisøren, ta en masasje/spatime eller ta fri et par timer å gå på kafe med en venninne, mens pappa er hjemme med babyen. Lykke til!
Gjest Skrevet 6. februar 2010 #12 Skrevet 6. februar 2010 Sambo reiser på jobb fire uker etter termin, da blir han borte i minst to uker, jeg setter meg ikke ned og "gråter" av den grunnen. Hva du skal gjøre? Du skal kose deg sammen med babyen din de dagene han er borte, og så skal du tenke at du er jammen heldig som ikke er alenemor.
lykkeligmor til to<3 Skrevet 6. februar 2010 #13 Skrevet 6. februar 2010 Du kommer nok til å klare deg finfint de 5 dagene:)) men skjønner godt at du er usikker på å få ansvaret alene de dagene om du er førstegangsfødende. Det kan jo være skremmende nok. Men du skal se at du kommer til å kose deg masse med å få nurket ditt for deg selv:D Stol på din egen kompetanse som mor, dette klarer du!! Hør om en venninne eller noen du stoler på kan komme et par dager om du er redd. Eventuelt om noen kan være "stand by" på telefonen på nattestid om det skulle være noe. Kanskje du føler deg tryggere da?? Som mange andre her sier så kommer det faktisk til å bli verre for barnefaren tror jeg, selv om han kanskje ikke vet det enda;)) Tenk så fælt å måtte reise fra dere da!! Men i og med at det også er en tur i regi jobben syns jeg du skal la ham dra uten å styre noe med det. Ta det med et smil, så skal du se du får en ivrig mann og pappa hjem igjen!! Gi din kjære god grunn til å savne dere i stedet;O)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå