Ooops I did it AGAIN Skrevet 6. februar 2010 #1 Skrevet 6. februar 2010 Vet det finnes et forum for pseudotvillinger, men synes det er så lite aktivitet der:( så jeg spør her:) Vi er gravide igjen, minstemann er 7,5 mnd. Ikke HELT etter planen vår. Hadde snakket om å prøve til høsten;) Men nå er det sånn da, og lille knøttet er selvsagt velkommen. Jeg bekymrer meg selvsagt litt da. Hvordan blir svangerskapet med en liten i huset? Og hvordan fungerer kroppen med å være gravid så raskt igjen. Har litt dårlig samvittighet for å ta mye tid fra han minste vi allerede har. Når er det meningen jeg skal få sove osv;) hehe. Noen i samme situasjon eller som allerede har vært gjennom det?
Mikkemafian Skrevet 6. februar 2010 #2 Skrevet 6. februar 2010 Vi har ikke så tett, men det er 2 år mellom våre. Jeg hadde også den tanken at vi stjal litt av alenetiden til eldste når minste ble født. Men så tenkte jeg at minste får aldri noen alenetid med oss, så da kan det jo ikke være så ille for den eldste heller.... Mitt andre svangerskap var tyngre enn det første, mer kvalm, mer halsbrann og mer bekkenplager. Derfor ble far og datter tett knyttet i løpet av det svangerskapet i hvert fall.... Gratulerer, forresten. Det er kjempestas men selvfølgelig litt travelt med 2 små
Tante Gustava Skrevet 6. februar 2010 #3 Skrevet 6. februar 2010 Vi har to herlige gutter med 15 mnd mellom. Ikke helt planlagt her heller... Det siste svangerskapet gikk bedre for meg. Ja, det er slitsomt å være gravid med en liten som vil bæres etc, så jeg kjente det godt i ryggen til tider. Men formen ellers var nok bedre, siden jeg var hjemme i permisjon og ikke i jobb. Ikke det at det ikke er jobb å være hjemme da.. Slet endel med tanker om at dette ville gå utover "stakkars eldstemann som må dele mammaen og pappaen sin så tidlig", men det gikk over. Prøv å fokuser på all gleden de får ved å være tette! Nå er lillebror blitt 5 mnd, og vi storkoser oss! Det er tydelig kjærlighet mellom de små, og søskensjalusi har vi sett svært lite til Mitt største råd er ta det med ro, senk ambisjonsnivået og kos dere masse. Vi syns det er helt fantastisk med to så tette, og hadde absolutt gjort det igjen om vi fikk velge!
Lykkelig tobarnsmor:) Skrevet 11. februar 2010 #4 Skrevet 11. februar 2010 Gratulerer:) Det er helt fantastisk med to tette!! Vi har 14 måneder mellom våre, minste er snart 10 måneder. De elsker å le og kose sammen, og i morges fikk lillesøster en suss midt på munnen før storebror gikk i barnehage.. For at en ikke skal slite seg ut trenger en rutiner. Da merker en ikke forskjellen fra en til to. Jeg passer på å legge lillesøster ca en times tid før storebror. Da får han mamma tid hvor vi leser og koser oss bare vi to. Pappa er stort sett på jobb fra før barna står opp til etter de har lagt seg så som sagt rutiner er viktig. Storebror går foresten i barnehage. Da får lillesøster all oppmerksomhet hele dagen slik at hun gjerne deler med storebror på ettermiddagen:) LYKKE TIL OG GLED DEG:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå