Gå til innhold

æsjjj det er så ekkelt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av og til når jeg sover, drømmer, eller hva det er så føler jeg det er en sterk og truende person som holder meg ned i senga. jeg kan ikke bevege meg, men skriker etter hjelp i hodet..faen det er så ekkelt..hva er dette egentlig? det er ofte når det er varmt i rommet jeg har merket det..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan nok føles kvelende å sove på varme rom. Jeg har gogså drømt at jeg blir holdt nede av et eller annet, men så er det dyna som er tung og at det er veldig varmt..

Skjønner at det er ubehagelig, men tror ikke det er farlig.

Du får bare lufte godt når du sover :)

god natt!

Skrevet

Veldig vanlig å få mareritt om man har det veldig varmt når man sover

Skrevet

Dette har jeg også opplevd i alle år, men hos meg har det ikke vært en sterk, truende person, men en figur fra mumiedalen som flakser rundt i rommet mens jeg ikke kan røre meg :-). Da jeg gikk på sykepleien hadde vi en forelesning om søvn, og da dukket uttrykket søvnparese opp, og dette følte jeg meg hjemme i:

"Vi får også ofte noe som kalles søvnparese når vi sovner inn på ryggen - det betyr at vi vet ikke om vi er våkne eller sover og opplever at det er noen/noe som er mørkt og som trykker på brystet og vi føler oss lammet, vi klarer ikke å komme ut av paresen."

Skrevet

Dette har jeg også opplevd i alle år, men hos meg har det ikke vært en sterk, truende person, men en figur fra mumiedalen som flakser rundt i rommet mens jeg ikke kan røre meg :-). Da jeg gikk på sykepleien hadde vi en forelesning om søvn, og da dukket uttrykket søvnparese opp, og dette følte jeg meg hjemme i:

"Vi får også ofte noe som kalles søvnparese når vi sovner inn på ryggen - det betyr at vi vet ikke om vi er våkne eller sover og opplever at det er noen/noe som er mørkt og som trykker på brystet og vi føler oss lammet, vi klarer ikke å komme ut av paresen."

Skrevet

Skrevet

Det har eg og opplevd! Men berre ein gong heldigvis! Det kjentes ut som om noen sto over meg og pressa meg ned igjen i senga. Var sinnsykt ekkelt! Var heilt åleine og. Sov med lyset på resten av natta :S

Skrevet

Det er ikke noe som heter søvnparese, men søvnparalyse.

Google søvnparalyse... kanskje du kjenner deg igjen?

Kort forklart: kroppen sover, men hjernen er aktiv og "våken".

Hadde en del om dette i psykologistudiene. Det omhandlet bl.a en mulig forklaring på hvorfor folk kan hevde de har blit bortført av aliens:o)

Kanskje de bare lider av søvnparalyse?

Skrevet

Takk. Ja det er helt sikkert dette jeg har opplevd..er så sykt ekkelt

Skrevet

å,fy..er som å lese om meg selv..det har jeg opplevd mange ganger..

Er så vemmelig,og jeg blir så redd..Husker spesielt en gang..hvor jeg lå på ryggen ,var våken,men fikk ikke lea på meg,så kom tanta min inn og bøyde seg over meg å dro ned rullegardina på vindu,jeg lå der og prøvde å skrike,ta tak i ho og lage grimaser,så ho skulle hjelpe meg..men jeg klarte ikke..

Så dagen etter fortalte jeg ho dette,og ho sa da at ja,ho hadde vært inne å dratt ned rullagardina..

fy fader..men da var det vel kroppen som sov,men ikke hjernen da..god forklaring hvartfall,for det er ikke moro..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...