Anniq 83 ♥Samuel 31.03.10♥ Skrevet 5. februar 2010 #1 Skrevet 5. februar 2010 I kveld var jeg på bursdag hos ei vennine. Alle fikk fine glass(helt like) å hun som satte ved siden av meg hadde hvitvin. Å jeg hadde vann. Jeg tok å fullte glasset med vann å tok meg en stor slurk. Synes det smakte hvitvin.. ( men tenkte det bare var innbilling) så så jeg etter på at det var hun ssidenav meg sitt glass jeg hadde fyllt i vann i hvitvinen hennes å drakk en kjempe slurk. Ååååå nå har jeg så vondt i meg. Stakkars lille babyen min. Jeg drakk over en liter med vann etter på å ble kjempe redd for at jeg har skadet han på noen måter... Phu.. Hva skal jeg gjøre? Tørr ikke å fortelle dette til mannen min...
Ster IL Skrevet 5. februar 2010 #2 Skrevet 5. februar 2010 Dette går helt bra! Du er til og med i 3 trimester, alkoholen er mest skadelig de første ukene. Men, tror neppe en slurk er skadelig uansett jeg da.
ღMadame_mim ღ Skrevet 5. februar 2010 #3 Skrevet 5. februar 2010 Slapp av, ingen skade er skjedd :-) Jeg kan aldri tenke meg at en slurk med hvitvin kan utgjøre noen stor fare. Så lenge du ikke drikker med vilje er det helt ok. bare ro deg helt ned du, babyen din har det helt fint :-)
ano`num *17.03.10* Skrevet 5. februar 2010 #4 Skrevet 5. februar 2010 Det er nok ingen fare! Tenk på alle de som tror at et glass vin i ny og ne er helt ok når en er gravid da Det er jo også enkelte fagfolk som har påstått(?) at det er helt ufarlig. En gang, en stor slurk og mye vann etterpå bør virkelig gå bra da altså. Jeg tipper det er _mange_ der ute som fortsatt tar seg et glass vin lørdagskveldene selv om de er gravid, men få innrømmer det. Det er jo som å innrømme at du spiser sjokolade og drikker brus når en er kraftig overvektig
Anniq 83 ♥Samuel 31.03.10♥ Skrevet 5. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 5. februar 2010 Takk, blir litt roligere i hjerte mitt nå. Ikke lett altså. Stua vi satt i var jobså mørk hadde ikkeuligjeten til å se forskjellen... Å glasset med vin vannet jeg jo ut med vann før jeg drakk. Håper bare alt går bra med gulle mitg!!
konrad sin mamma Skrevet 5. februar 2010 #6 Skrevet 5. februar 2010 tok meg et glass rødvin i jula å syns det er helt ok=) men ville aldri tatt meg et glass i ny å ne.. !! Tenk på de som røyker i svangerskapet... huff!
Bumblebeee Skrevet 6. februar 2010 #7 Skrevet 6. februar 2010 En slurk utvannet hvitvin kan umulig gjøre skade. Barnet får vel samme promille som mor, og jeg tviler på at det er noe promille å spore etter EN slurk utvannet vin Jeg har tatt en ørliten slurk rødvin for å kjenne på smaken, den skulle visstnok være særdeles god, og jeg kan ikke i min villeste fantasi tenke meg at det var farlig. Du kan nok ta det helt med ro!
FrøkenSprøken Skrevet 6. februar 2010 #8 Skrevet 6. februar 2010 Det tror jeg ikke du skal tenke noe særlig på, gitt... Jeg smakte på både likør, rødvin og akkevitt i julen, og har ikke dårlig samvittighet på noen måte. Var jo ikke snakk om å ta store slurker, da. Mer som å dyppe tunga nedi. Men jeg gjorde det med vilje, og flere ganger Så lenge mor ikke har promille, har ikke barnet det, og av en slurk hvitvin har man ikke promille.
Ate,mor til gutt nr3;-) Skrevet 6. februar 2010 #9 Skrevet 6. februar 2010 Hei! Slapp helt av.Med min nr2 så fikk jeg ikke vite at jeg var gravid før 14uker og 5dager og jeg fikk panikk å sa men jeg har jo drukket....Men gu legen min fortalte meg at så lenge jeg ikke hadde vært på fylla i flere uker i strekk var det ikke noe farlig. I dag er gutten vår snart 3år og frisk å fin ikke noe galt med han så ta det bare med ro du.Du får ok verdens nydeligste og perfekte barn akuratt som oss;-)
turbomamma *fødte 21.mars* Skrevet 6. februar 2010 #10 Skrevet 6. februar 2010 Fra sist jeg var gravid husker jeg at et glass rødvin var et kjerringråd for å få fødsel i gang. Tviler på at det er særlig skadelig.
b77h Skrevet 6. februar 2010 #11 Skrevet 6. februar 2010 Hva du skal gjøre? Komme deg på sykehuset for pumping.... Nei, unnskyld - men ærlig talt så er det da en helt overdreven reaksjon! Slapp heeeeelt av:-) En slurk med vin er da ikke noe å ta på vei for i det hele tatt. Og at du ikke tørr å fortelle det til mannen din? Han kommer garantert (forhåpentlig!) ikke til å ta på vei for det. Men det er da heller ikke en big deal som du trenger å fortelle noen om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå