Gå til innhold

Sliten allerede i uke 30, flere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg fått nok snart, og det er nesten 3 mnd igjen!!! Nå har junior (han er 1 1/2 år) og jeg vært mer eller mindre syke annenhver gang siden jul! Jeg har gått i tre uker (!) med vond hals, og fikk vite i dag at jeg har en streptokokkinfeksjon. Endelig får jeg antibiotika i steden for en sykmelding med beskjed om at "det er bare et virus, gå hjem og ta det med ro!" Jeg vil ikke ha sykmelding, jeg vil bli frisk! Og hvem kan ta det med ro når man må pakke lassevis med pappesker pga flytting? Skikkelig dårlig timing av oss å måtte flytte, men sånn ble det. Har bekkenløsning, så jeg kan ikke hjelpe til med bæring av noe som helst. Jeg har egentlig nok med meg selv og junior. Sliten nå altså. Så jeg gledet meg til jordmorkontrollen i uka her, for jenta i magen ser ut til å kose seg da! Der er det liv! Endte med at jeg fikk litt "skjenn" av jordmor fordi jeg var gått ned 2 kg (ikke rart med den vonde halsen), og beskjed om at jenta lå i seteleie! Jeg har ikke TID til å tenke på det nå, bare å håpe det blir til at hun snur seg innen neste kontroll. Keisersnitt er det siste jeg vil ha med to små, men må jeg så må jeg. Beklager all sytingen, men det var godt å få det ned ;-P

Heretter kan det bare bli bedre vel :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet du hva, jeg var driiiiiitsliten rundt omkring uke 28. Alt var så tungt og forferdelig, og ble helt fortvilet om det skulle være slik hele veien! Men det snudde seg, og jeg har hatt de to beste mnd i hele svangerskapet nå på slutten. Akkurat nå som det er under to uker igjen begynner det å bli veldig tungt igjen, men nå er det ikke så lenge til fødsel uansett...

Det jeg mener er: oddsen for at det snur er der. Plutselig blir det bedre igjen, nå har du jo fått antibiotika og så fort det blir bra blir jo alt bedre. Bare hold ut, og prøv å se fremover!

TRØSTEKLEM!

Skrevet

Jeg kan også "trøste" litt kanskje med at jeg i november/desember følte meg veldig sliten og uvel - masse kynnere og vondt i ryggen. Hadde det også travelt/litsomt m andre ting da.

Og jeg tenkte m skrekk på hvordan det skulle bli når jeg ble mye større og tyngre.

MEN nå er jeg 3 dager på overtid og har det egentlig helt fint! Den siste måneden har jeg vært i bedre form enn tidligere og mindre vondt i ryggen osv. Selvfølgelig ikke så mobil siste uken nå, men helt ok i forhold til hva jeg fryktet.

Så du kan bli bedre igjen også.

God bedring til deg og familien, ikke kjekt å være syk. Husk å ta probiotika (de "snille" bakteriene, kjøpes på helsekost) under antibiotika kuren - da blir ikke tarmfloraen din ødelagt (og du unngår lettere sopp og annet.

Ellers viktig å drikke masse vann og holde seg helt unna sukker (sukker er namnam også for virus og bakterier). Gi probiotika til ungene også + mindre sukker i hverdagen, så blir dere nok snart friske :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...