Amy85 Skrevet 5. februar 2010 #1 Skrevet 5. februar 2010 Var på første kontroll for fire uker siden, og han skrev henvisningen. I dag hadde det ennå ikke kommet innkalling på UL så jeg ringte sykehuset som ikke hadde fått noen henvisning. Ble fullstendig oppgitt! Reiser to uker til USA i uke 19 og han skrev spesielt i henvisningen at jeg burde få time før vi dro for å vite at alt var i orden. Er 14 timer med fly hver vei dit vi skal. Hadde vært veeeldig OK å vite at ting var i orden, og gjerne kjønn. Nevnte dette for sykehuset da jeg snakket med dem men nå var det fullstendig umulig å få inn en time før vi reiser. Var helt fullt. Blir så irritert på legen min! Vet han har glemt dette med flere, så irriterende at han ikke skjerper seg. Ringte legekontoret men de var heller lunkne og sa de skulle se hva de kunne gjøre, men hørte ikke noe mer fra dem. Kan jeg bestille en privat UL time i uke 19 og sende regninga til legekontoret tro?
Gjest Skrevet 5. februar 2010 #2 Skrevet 5. februar 2010 det må du gjerne gjøre, men de betaler den nok ikke
Schuppa og Linemor+junibaby Skrevet 6. februar 2010 #3 Skrevet 6. februar 2010 Hei Jeg hadde byttet fastlege. Det er noe av det viktigste en lege gjør å følge opp pasientene sine i forhold til sykehus++. Hvis han ikke har rutiner for dette med gravide en gang, hva da om det er noe alvorlig? En veninne av meg hadde en sånn lege og ble alvorlig syk. Han somlet sånn med oppfølging at hun ikke fikk den behandlingen hun skulle ha, og måtte tilbake i jobb etter et års sykemelding uten at problemet var løst. Utrolig dårlig at ingen gidder å ta ansvar for at du får den oppfølgingen du har krav på, men tror nok ikke du kommer noen vei med å sende regning til legekontoret. Men en formell klage bør du skrive. Hvis dette ikke er et engangstilfelle må de gjøre noe med rutinene sine. de får jo faktisk penger fra staten for å gjøre en jobb. Lykke til
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 6. februar 2010 #4 Skrevet 6. februar 2010 Uff, så irriterende! Tror kanskje jeg hadde gjort det; tatt privat UL og sendt regninga til legekontoret, men det spörs jo om de betaler den for deg. Men hvis du har råd til å betale det og föler dette er veldig viktig for deg, hadde jeg tatt sjansen på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå