Anonym bruker Skrevet 5. februar 2010 #1 Skrevet 5. februar 2010 Urinen min er helt rød. På legevakten stilte legen INGEN spørsmål, all informasjon ble gitt til sykepleier. Legen visste ikke engang at urinen min var knallrød, hun hadde bare lest av prøvesvarene og sa at det var uvi. Hun sendte meg hjem med en resept på pencellin med svak styrke. Jeg er litt bekymret nå, hvor vanlig er det å blø rødt når en har uvi? En ting er spor av blod i urin, jeg vet at det er vanlig, men her er urinen helt rød. Jeg er redd for at det kan være nyrebekkenbetennelse, da jeg har flere symptomer på det, og så sitter jeg med en følelse av at legen ikke tok meg på alvor. Noen med erfaringer å dele? Hvor vanlig er det å tisse blod ved "bare" uvi? Hadde dere gått tilbake til legevakten å bedt en annen lege vurdere det?
brooklyn Skrevet 5. februar 2010 #2 Skrevet 5. februar 2010 Testet positivt for UVI i dag, er i uke 31. Jeg synes selv urinen min var mørk og luktet litt "stramt", så jeg tok turen innom og de tok godt vare på meg. Turnuslegen som skrev ut resept til meg, sa at jeg hadde litt blod i urinen, men ikke nok til at det var tilsvarende en nyresten (som jegr har hatt før) eller nyrebekkenbetennelse (som jeg også har hatt før). Han sa at hvis jeg fikk feber eller smerter i korsryggen/nyrene måtte jeg komme innom igjen, og de ville da ligge meg inn på sykehus pga mulig nyrebekkenbetennelse. Derfor: Jeg hadde dratt tilbake og fått en skikkelig undersøkelse. Evt ringt jordmorvakten.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2010 #3 Skrevet 5. februar 2010 hunden min tisser helt rød hver vinter når det er veldig kaldt. hun har uvi. hadde selv uvi da jeg var gravid, ikke synlig blod i urinen.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2010 #4 Skrevet 5. februar 2010 Når du er så langt på vei, bør du vel kanskje kontakte føden direkte? Og siden du allerede har vært i kontakt med legevakt, og ikke fått tilfredsstillende informasjon der - så ville jeg pratet med de på føden. God bedring og lykke til.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2010 #5 Skrevet 5. februar 2010 Jeg har også hatt nyrestein tidligere, og blodet er like rødt, friskt og mye som da, derfor jeg er litt bekymret. Har utrolig vondt i korsryggen pga kraftig bekkenløsning, så det er så vanskelig å si hva som kan være symptomer på nyrebekkenbet el., og hva som er mine "vanlige" plager.
brooklyn Skrevet 5. februar 2010 #6 Skrevet 5. februar 2010 Da hadde jeg ringt føden direkte eller vakthavende jordmor. Uten tvil. Hvis de ikke tar deg alvorlig på legevakten, tar de deg alvorlig et annet sted. Jeg er veldig var på ryggsmerter nå, jeg har også bekkenløsning og det smerter også. Men er du øm over nyrene? Sånn banke-øm?
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2010 #7 Skrevet 5. februar 2010 Ja det kan jeg jo gjøre. Tenk at den tanken ikke streifet meg. *slår meg selv i panna*
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #8 Skrevet 6. februar 2010 Høres ut som nyrebekken betennelse! Huff. Ring føden du!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå