L|ndA - 2 små gullgutter! Skrevet 5. februar 2010 #1 Skrevet 5. februar 2010 Nav kan jo ikke svare meg på noe som helst, de er like totalt ubrukelige denne gangen som sist, så må jo bare vente å se hva som skjer. så bare lurte på om andre er i samme situasjon som har et svar? har altså ikke 100 % fast stilling, men har jobbet ekstra utenom så jeg er oppe i 100% totalt. det jeg lurer på er om jeg da bare får foreldrepenger for de faste prosentene, eller om det blir tatt gjennomsnitt av siste lønninger?
Jippiajajee Skrevet 6. februar 2010 #2 Skrevet 6. februar 2010 Det blir regnet et gjennomsnitt av de 6 beste lønningene dine av de 9 siste før fødsel;)
Guttemamma75 Skrevet 6. februar 2010 #3 Skrevet 6. februar 2010 Det stemmer ikke jippijajee - det er kun de som mottar dagpenger i opptjeningsperioden som får bruke de 6 beste mnd som grunnlag.. Til deg HI : Nav vil regne et gjennomsnitt av siste 3/6/9 mnd og da komme fram til en sum som best mulig representerer den summen du taper på å gå ut i permisjon.. Men det du jobber utover din faste stillingsprosent kommer altså med..
2+snart3 Skrevet 6. februar 2010 #4 Skrevet 6. februar 2010 For 4 år siden var jeg oppe i samme situasjon. Jobbet 53 % fast, og hadde div. vikariat, slik at totalen var nesten 90%. Jeg fikk permisjonspenger bare for den faste stillings%'en jeg hadde. Men siden jeg hadde hatt betydelig bedre lønn før permisjonen, fikk jeg dekket "tapet" fra NAV. Husker ikke hva denne støtten het, men den utgjorde noen tusen i mnd, og kom veldig godt med..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå