Gå til innhold

hjelp! %stilling og ekstrajobbing. Hva blir foreldrepenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nav kan jo ikke svare meg på noe som helst, de er like totalt ubrukelige denne gangen som sist, så må jo bare vente å se hva som skjer.

så bare lurte på om andre er i samme situasjon som har et svar?

har altså ikke 100 % fast stilling, men har jobbet ekstra utenom så jeg er oppe i 100% totalt. det jeg lurer på er om jeg da bare får foreldrepenger for de faste prosentene, eller om det blir tatt gjennomsnitt av siste lønninger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir regnet et gjennomsnitt av de 6 beste lønningene dine av de 9 siste før fødsel;)

Skrevet

Det stemmer ikke jippijajee - det er kun de som mottar dagpenger i opptjeningsperioden som får bruke de 6 beste mnd som grunnlag.. Til deg HI : Nav vil regne et gjennomsnitt av siste 3/6/9 mnd og da komme fram til en sum som best mulig representerer den summen du taper på å gå ut i permisjon.. Men det du jobber utover din faste stillingsprosent kommer altså med..

Skrevet

For 4 år siden var jeg oppe i samme situasjon. Jobbet 53 % fast, og hadde div. vikariat, slik at totalen var nesten 90%.

Jeg fikk permisjonspenger bare for den faste stillings%'en jeg hadde. Men siden jeg hadde hatt betydelig bedre lønn før permisjonen, fikk jeg dekket "tapet" fra NAV. Husker ikke hva denne støtten het, men den utgjorde noen tusen i mnd, og kom veldig godt med.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...