Gå til innhold

Voldsoffer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som kjenner noen eller har fått utbetalt voldsoffer erstatning? Var det en lang prosess?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må jeg gjennom en rettsak? :/ Hørtes ikke ut som det gikk så bra i ditt tilfelle, akkurat det inntrykket jeg har av de fleste. At det ikke gjør det "lett" for en

Skrevet

Jeg var også gjennom rettsak først. Det er jo en straffesak og dommer og med dommere fastslår jo hvor mye voldsmannen/kvinnen må betale, etter at kravet er lagt ned fra advokaten din. Det behøver ikke bli summen dere krever, kan også bli mindre. Jeg ventet 1 1/2 år på at saken kom opp, og så gikk det 4-5 mndr før pengene var på konto til meg...

Skrevet

Ok, håper jeg slipper rettsak. Gjerningsmannen var under 18 da det skjedde, så tror ikke jeg kan fremme noe krav personlig mot ham.

Skrevet

Ta deg en prat med advokat som driver med voldsoffer erstatning. Lykke til:) Håper du slipper rettsak, det er forferdelig vondt å stå der og skal rippe opp igjen i alt som har skjedd, og dra frem igjen ting man hadde fortrengt. Men om du må gjennom rettsak, skal du vite at du får en utrolig styrke når du står oppi det. Jeg grudde meg forferdelig, men nå er jeg glad for at det gikk hele veien gjennom rettsystemet. Det i seg selv var en seier for meg, som faktisk betød mer enn erstatningen jeg fikk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...