Anonym bruker Skrevet 5. februar 2010 #1 Skrevet 5. februar 2010 Noen her som kjenner noen eller har fått utbetalt voldsoffer erstatning? Var det en lang prosess?
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2010 #2 Skrevet 5. februar 2010 Når erstatning er innvilget, tok det ikke så lang tid, nei - men jeg måtte vente over et år på at saken kom for retten, dommen falt, ble anket og anken avvist. Les mer her: http://voldsoffererstatning.no/index.php?lang=nor&id=43
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2010 #3 Skrevet 5. februar 2010 Må jeg gjennom en rettsak? :/ Hørtes ikke ut som det gikk så bra i ditt tilfelle, akkurat det inntrykket jeg har av de fleste. At det ikke gjør det "lett" for en
Heaven har født::) Skrevet 5. februar 2010 #4 Skrevet 5. februar 2010 Jeg var også gjennom rettsak først. Det er jo en straffesak og dommer og med dommere fastslår jo hvor mye voldsmannen/kvinnen må betale, etter at kravet er lagt ned fra advokaten din. Det behøver ikke bli summen dere krever, kan også bli mindre. Jeg ventet 1 1/2 år på at saken kom opp, og så gikk det 4-5 mndr før pengene var på konto til meg...
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2010 #5 Skrevet 5. februar 2010 Ok, håper jeg slipper rettsak. Gjerningsmannen var under 18 da det skjedde, så tror ikke jeg kan fremme noe krav personlig mot ham.
Heaven har født::) Skrevet 5. februar 2010 #6 Skrevet 5. februar 2010 Ta deg en prat med advokat som driver med voldsoffer erstatning. Lykke til:) Håper du slipper rettsak, det er forferdelig vondt å stå der og skal rippe opp igjen i alt som har skjedd, og dra frem igjen ting man hadde fortrengt. Men om du må gjennom rettsak, skal du vite at du får en utrolig styrke når du står oppi det. Jeg grudde meg forferdelig, men nå er jeg glad for at det gikk hele veien gjennom rettsystemet. Det i seg selv var en seier for meg, som faktisk betød mer enn erstatningen jeg fikk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå