Gå til innhold

Afipran når man har nyfødt barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei jente som er 9 dager gammel, og pga stort blodtap under fødselen, så har melken kommet sent i gang. Har fått resept på Afipran hos fastlegen min, for der er bivirkninga økt melkeproduksjon. Det jeg lurer på er om noen har brukt dette når barnet er så lite? Hun var 4,5kg ved fødselen, så det var ingen lita frøken... Håper på svar, da jeg vurderer å begynne kuren i morgen tidlig..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg begynte ikke før hun var 7-8 uker oe som ble altfor sent... Melkeproduksjnen økte, men hun hadde fått avsky for puppen:( regner med du har fått opptrapping pg nedtrappingsplan for dette.

Skrevet

Ja jeg har fått det, men leste på nettet at ei jente på 6 uker døde pga at moren hadde fått Afipran. Ble utrolig engstelig, og tror jeg prøver ammete i morgen..Den lille jenta døde mens moren ble fraktet i sykebil, så det var 3 spesialister med i bilen....

Skrevet

Såpass ja, og jeg som hadde tenkt å få resept på dette med en gang denne gangen... Vet barent kan bli veldig døsig av afipran, men hva døde dette barnet av da`

Skrevet

høres rart ut at det kan skje av afipran, må ha vært noe allergisk sjokk eller noe det da. Afipran er jo trygt å gi gravide også, men man kan bli litt trøtt/døsig av det. tragisk med barnet som døde :'( men det er nok mer forklaring bak den hendelsen enn utelukkende afipran

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...