Gå til innhold

Uke 17 og "press" over skambeinet og mensensmerter til tider

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg går gravid med vårt tredje barn og er i uke 17 nå.

Slik det kjennes ut når hodet har festet seg kjennes det ut nå ganske så ofte...fikk høre av jordmor at det faktisk er mange som er flergangsfødende som nevner det.

Mensensmerter har jeg også ganske så ofte.

Er det noen av dere som har eller opplever dette nå??

Takker for mange svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei

Det har jeg også kjent for en uke siden. Jeg vet ikke om det er det samme som du kjenner men har veldig vondt i skambeinet det er som om noen sitter over den. idag er jeg 14+3. Jeg spurte legen og hun sa at det er kanskje pga bekkenløsning.

Det er andre barnet mitt.

Skrevet

Kanskje det ja...jeg var veldig plaget med bekkenet sist jeg gikk gravid, men fikk ikke tilbud da om noe fysio e.l

Nå skal jeg begynne å gå til fysio.

Var til en korttime, han skulle bare undersøke hva vi måtte jobbe med, han sa faktisk at de aller fleste som sa de trodde hadde vondt i bekkenet, kom egentlig i fra ryggen og ikke bekkenet...spent å se om det blir bedre med behandling.

Kan jo godt hende det er derfor...

Skrevet

I mitt andre og tredje svangerskap hadde jeg bekkenløsning som "satt framme", dvs i skambeinet/symfysen. Hadde utrolig vondt der både ved bevegelse (spesielt å bevege beina ut til siden) og om natta (å snu seg i senga var en hel operasjon). Det var pyton! Det føltes som om alt i bekkenet skulle løsne og dette i fra hverandre..;) Heldigvis gikk det raskt over etter fødselen. Er i uke 20 nå og krysser fingre for at jeg slipper unna denne gangen..Det startet omtrent på denne tida sist..

Skrevet

jeg har akkurat de samme symptomene som du beskriver... Er det ikke kynnere???

jeg var til jordmor nå nettopp, å jeg sa at jeg hadde kynnere, litt iallefall... men så hadde jeg L+2 på urinen, så jeg må til lege å få sjekket det... Har jeg urinveisbetennelse og går for lenge med det kan man faktisk få kynnere å muligens en alt fortili fødsel!

Ble faktisk redd jeg... Så skal levere urinprøve til legen på mandag...

Skrevet

Hei, nei det er ikke som kynnere men det har jeg også av og til, fikk kynnere tidlig med nr 2 også. Urinen var fin sist..for litt over en uke siden.

Hvet ikke helt hva det er ..kommer og går...hmm

;)

Skrevet

Jeg er gravid i uke 24 og har hatt lignende smerter som det du beskiver siden uke 17-18. De har blitt gradvis mer lokalisert til symfysen og bekkenet. Jeg går på bessengtrening med fysioterapi og gravidyoga og synes at det hjelper. Men det viktigaste er at jeg nå vet hva det er (bekkenløsning) og ikke lengre er bekymret for at smertene er tegn på at noe er galt med barnet.

Skrevet

Takk for svar;) skal inn til fysio over helgen, da skal jeg nevne det til han :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...