Gå til innhold

Smøre seg "der nede" ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har hørt at man burde smøre seg med en slags olje eller noe nedentil, for at sjangsen for å revne skal bli mindre. Evt. hvordan olje/krem er dette? og fra når skal man gjøre dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har fra uke 36 smurt med en olje fra Weleda som er spesielt for dette. skulle vel begynt litt før..i uke 34.

Mange her inne som mener det ikke har noe for seg, men fikk det faktisk anbefalt på svangerskapskurs av jordmødre. + det står også i den ene boken jeg fikk hos legen.

Så jeg tenker at om det kan hjelpe litt så er det fint.

Man kan også smøre med helt vanlige oljer. husker ikke hvilke som er blitt nevnt...

Skrevet

Etter å ha lest en del på nett bestemte jeg meg for å kjøpe jordnøttolje på apoteket.. Leste også at en del kjøper den fødselsforberedende oljen fra Weleda (helsekosten). Husker ikke fra når man smører, men jeg er 37+2 i dag og begynte med dette for en drøy uke siden..

Men, en viktig ting..hvis du kjøper jordnøttoljen..da må du ikke være allergisk mot nøtter!! ;)

Skrevet

Jeg smører meg med jordnøttolje (kjøpt på apoteket) hver kveld og etter dusj. Begynte rundt uke 36, etter tips fra jordmor.

Skrevet

takk for svar :) er ikke så greit å vite alt når man er førstegangs..

Skrevet

Jeg begynte med det, men sluttet da jeg fant ut at det ble veeeldig vanskelig og strevsomt etterhvert, og jordmor sa at det ikke hadde noe særlig for seg... De som har godt vev de har det, og de som ikke har det har ikke det... Litt som med strekkmerker-de som har anlegg for det får det, og de som ikke har får det ikke...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...