Lykketrollet 05♂+06♀+10♀ Skrevet 5. februar 2010 #1 Skrevet 5. februar 2010 Fire uker før termin begynte jeg med maserier, og var da sikker på at jeg ville føde lenge før termin. Nå er jeg to dager over termin, og i går fant jeg likegodt ut at jeg ikke vil ha noe baby. Jeg vil ikke føde, ikke i det hele tatt! Jeg er sliten og lei av denne tunge magen, og vil bare være meg selv igjen, være våken og opplagt, og ha masse overskudd å bruke på meg og mannen og de to barna vi har. Men hvis jeg får en baby nå, så vil jeg jo ikke være uthvilt i det hele tatt. Jeg må først gå gjennom en fødsel, og kroppen vil bruke tid på å komme på plass, og det er lenge til jeg får masse tid å bruke på oss fire andre, for babyer krever jo så masse! Så nå vil jeg altså ikke ha noe baby i det hele tatt, jeg kunne heller tenke meg en valp! Aldri for sent å snu, eller.... Så nå har jeg jo kjempedårlig samvittighet på toppen av alt, fordi jeg ikke er glad i babyen min. Huff, for en mamma. Jeg er ikke deprimert eller har fødselsangst eller noe sånt. Dette er en lenge etterlengtet baby, som desverre blir sistemann hos oss(vi kunne gjerne hatt fler), og fødslene mine har vært superlette. Men hormonene herjer villt her nå.....
rsst Skrevet 5. februar 2010 #2 Skrevet 5. februar 2010 Hei!! Du vil nok heeeelt sikkert ha det lille nurket når den dukker opp. Og dessuten er det lov å være på bonn å tenke akkutat som du gjør. Herlighet!! kroppen går igjennom en kjempeprossess både fysisk, psykisk... for ikke å snakke om hormonene som herjer! Og når du i tillegg har, nesten, forberedt deg på at fødselen skulle startet før, er det ikke rart at du er sliten og lei.... når " avtalen " du har gjort med bylten ikke holder mål..... Men du får tenke sånn at bebisen har det fortreffelig om du vil møte den eller ikke .. han vet heldigvis ikke hva du tenker.. så da er det bare å tenke hva du vil... Prøv å få nok søvn, få "gubben" til å massere deg og ta seg fri fra jobben(om det er mulig ) for bare å være sammen med deg og varte deg litt opp...... ok, vet det er litt rosenrødt å tenke sånn men det må da vel være lov???? Kanskje du får skikkelig energikick når bebisen er ute?? Hadde det med nr 2. Var kjempeopplagt. Vel vel Håper i allefall du slipper å vente lenge på nurket. Lykke til da!!! misunner deg som er kommet så langt!!
b77h Skrevet 5. februar 2010 #3 Skrevet 5. februar 2010 Hei :-) Jeg er også 2 dager på overtid i dag! Men det er med den første, så jeg har ikke andre barn som trenger oppmerksomhet - kun meg selv. Jeg håper du kan få hjelp av andre/din mann til å passe de andre barna, sånn at du kan ta hensyn til deg selv de siste dagene nå. Få slappet av og sove mest mulig. Ja, du skal i gjennom fødselen - men tenk for en flott premie dere får! Du kommer nok til å nyte den lille når den kommer. Og om du ikke skulle føle de STORE følelsene med en gang, så er jo det også helt normalt. Kanskje legger du mye forventningspress på deg selv? Og de andre barna er jo kjempeheldige som får en søster eller bror. De skal nok tåle helt fint at de ikke får din fulle oppmerksomhet i den nærmeste tid. Og de vokser sikkert også på det. Og pakk den dårlige samvittigheten langt vekk i et skap - for du er ikke den eneste som har uventede og svingende følelser rundt termin! Eller etter fødselen. Det er helt normalt :-) Lykke, lykke til
2barnsmor-2012♥♥? Skrevet 5. februar 2010 #4 Skrevet 5. februar 2010 Kjære b77h! Lykke, lykke til med fødselen!!! Klem fra meg! :-))
Lykketrollet 05♂+06♀+10♀ Skrevet 5. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 5. februar 2010 Takk jenter! Ja, heldigvis vet ikke de små om alle de syke tankene vi tenker, veldig godt poeng som trøster godt.... ) Som sagt en skikkelig eterlengtet baby, med en hel familie som venter på den med åpne armer her, men nå tror jeg bare det toppet seg for meg. En graviditet er fryktelig lang altså... Jaja, snart i mål nå, og igjen tusen takk )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå