Gå til innhold

Hva hadde dere gjort??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 36+4 idag. Har vært kjempedårlig de fire siste ukene grunnet en sammenvoksing i magen. Ikke kunnet spise på tre uker og rast ned 10 kg på disse tre ukene, Får vitaminer intravenøst på sykehus og tett oppfølging Er svimmel, trøtt, matt og slapp og har hatt magesmerter jeg besvimer av, så vonde er dem...

På bakgrunn av dette er jeg satt opp til ks på onsdag. Er da 37+2..

Nå de siste dagene har jeg vært litt bedre og får i meg litt mat. Har enda litt vondt men ikke slik det var..

Legen sa jeg skulle ringe om jeg trodde jeg klarte å gå lenger...

Jeg har selvsagt lyst å gå lengst mulig, men dette har tæret så mye på kreftene..

Hva hadde dere gjort???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror jeg hadde valg KS. Vet ikke om du har flere barn fra før av, men en baby krever absolutt ALT av din energi og overskudd og gjerne litt til. Så hvis du er helt pumpa før du i det hele tatt kommer til fødselen, så er jeg redd for at du kan få en helt jævlig barseltid. Han er jo moden og klar han, og alt han trenger er en uthvilt og opplagt mamma.

Skrevet

Det er vel ikke farlig å få ut babyen når du er 37+2, men samtidig burde den vel få være lengst mulig iinne. Tror jeg hadde sagt i fra om jeg var mye bedre....men ta hensyn til helsa di først og fremst, for som sagt, babyen har vel ikke vondt av å komme ut heller. He he ble du noe klokere..?

Skrevet

Takk for svar, damer..

Jeg har et barn til på 3,5 år...

Nei det trenger slett ikke være farlig at babyen kommer i uke 37, men det er jo en grunn til at man går 40 uker...

Helsa er for så vidt grei nå,men det har vært en tøff måned..

Må ta valget innen mandag, da jeg blir lagt inn tirsdag.. Det at jeg skal ha ks er udramatisk. det hadde jeg måttet ha uansett..:-)

Skrevet

Hvis helsen din er så bra nå at du klarer å sove, slappe av og hente deg litt inn igjen, så ville jeg nok drøyd det en uke til. Kun om legene mener det er forsvarlig da.

Men hvis du ikke får noe ut av å vente, kanskje bare bekymringer, så ville jeg ikke vært redd for å få ungen ut nå. Du er jo kommet langt, så ungen vil klare seg fint utenfor magen også :-)

Masse lykke til!

Skrevet

hei:O)

Skjønner godt du synes det er et vanskelig valg. Må vel tenke over både fordeler og bakdeler ved det da. Er det noen sjans for at du er i såpass form at du rekker å hente inn krefter før ks senere?? du har vel helgen på å tenke deg om og se an om du kommer deg litt. I og med at du uansett må ha ks er det vel ikke det store problemet om du får babyen litt tidligere, men kanskje sjansen for at du er mer uthvilt er større om du utsetter det.

Tenke deg godt om og kjenn på formen, det er bare du som vet selv hvordan du har det og hva som blir best for deg nå:)))

God bedring og lykke til med valget!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...