Gå til innhold

Ang. feste/binde hunden til vogna på trilletur..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har mange års erfaring hund, også med en veldig ivrig Riesenschnauzer, som med barnevogna med på tur ble det litt vell mye styr..

Men OBS alle som ønsker å feste hunden til vogna med en springer eller noe lignende der deres barn ligger/sitter i. Det er dyr vi snakker om, de er uforutsigbar og kan dra både forover, sidelengs, over gata, ut i grøfta, og er dere uheldig å snuble eller miste vogna så tør ikke jeg tenke på hva som skjer med hunden/ungen når hunden får panikk ,og skal løpe i fra ei vogn som er på villa etter den.. vogna tippes jo fort når man drar den sidelengs.

Hadde springer på sykkelen og i løpet av ett sekunds uoppmerksomhet fra meg dro hunden meg og sykkelen rett i ei bratt grøft, fikk styret rett i puppen, noe som gjorde sinnsykt vondt! Dette er beregnet til sykkel og funker normalt veldig bra! Takk og pris dattera ikke satt på sykkelsetet da.

En løsning for dere kan være å kjøpe magebelte med 1-2 m. langt strikk-tau. Da slipper dere de brå nykkene som kommer fra hunden i dens iver, og den kan ikke stikke av med deg eller vogna, har bedre kontroll.

Har igjen anskaffet meg Riesenshnauzer, men denne gang er det ei rolig tispe, så til sommeren når barn nr. 2 kommer så blir det litt mindre villere tilstander :o) Og jeg skal gå med hund og vogn samtidig :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter denne litt, jeg. Fornuftig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...