Alba44 Skrevet 4. februar 2010 #1 Skrevet 4. februar 2010 mannen og jeg har brukt opp nesten halvparten av "syk-barn-dager". Regner med vi ikke er alene om dette? Jaja, vi må bare håpe på friskere tider fremover. )
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 4. februar 2010 #2 Skrevet 4. februar 2010 joda her har samboeren vært hjemme siden mandag, og tirsdag fikk vesla vannkopper så det blir vel noen dager til.. vi har utvidet da pga kronisk sykdom, men jeg har jo ikke rett på sykbarn dager siden jeg bare er ringevikar så det blir jo fortsatt bare 20 dager tilsammen..
Alba44 Skrevet 4. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 4. februar 2010 Blir vel noen dager med vannkopper også,ja.. Her har det vært omgangssyke og forkjølelse/feber. Håper våre små friskner til utover vinteren/våren. )
De to sjarmtrolla og guttspira Skrevet 5. februar 2010 #4 Skrevet 5. februar 2010 Her har vi brukt opp 4, og jeg kjenner at dette blir en sykemåned. Føler jeg er litt mye borte fra jobben,mem,men barna kommer først gitt!
kitty08 Skrevet 5. februar 2010 #5 Skrevet 5. februar 2010 jepp ... 8 sykedager brukt opp, jeg har brukt 5. først feber så omgangssjuka i ei uke. Ikke bra. håper håper håper på en friskere vår. Full jobbangst ...
2søtesmåh Skrevet 5. februar 2010 #6 Skrevet 5. februar 2010 Sykt-barn dager gjelder for 365 dager..Altså, er du hjemme i dag så vil den ikke "forsvinne" før 5.februar 2011....Om du brukte la oss si 5 sykt-barn dager 10., 11., 12., 13., og 14. februar 2009, så har du fortsatt disse "Hengende igjen" som sykt barn dager i INNEVÆRENDE 365-dagersperiode...Mens den 10. så slettes den ene, 11.2 den andre, og først den 14.februar er disse slettet fra den 365-dagers perioden man er inne i...
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 5. februar 2010 #7 Skrevet 5. februar 2010 2søtesmåh, det er feil. Sykebarn dager følger kalenderåret. Egenmld dager på deg selv føler en 365 dagers periode! Ergo fra 1 jan, så er det "full pott" igjen på sykebarn dager.
2søtesmåh Skrevet 5. februar 2010 #8 Skrevet 5. februar 2010 Hmm...Var det sånn det var.Ja, ja....Da bøyer jeg meg for det...) Hos oss tar mannen sykt barn dager jan/juni o gjeg tar "Mine" juli/des.....10 kan nok bli litt knapt noen gang ja, men det er sjelden sykedager fra mars/april til september...Når omgangssyke og forkjølelse slår til for fullt...Men nå bruker vi ikke mange av egenmeldingdgene selv da, så vi har en del å gå på alikevel.. Legger man sammen egenmeldingsdager og syke-barn dager så har man mange fridager i løpet av et år, og god mulighet til å ta seg fri ved egen og barns sykdom.Man er jo ikke så syk selv som rege..Et og annet året kan det bli knapt, men de aller fleste arbeidsgivere jeg har vært borti ser litt "stort" på det, når man ellers viser lojalitet og er pliktoppfyllende på jobben )
2SmåTroll Skrevet 5. februar 2010 #9 Skrevet 5. februar 2010 da trenger jo jeg ikke svare på det Når du ordna det * 2 LyKkEtRoLL*
Simply Skrevet 5. februar 2010 #10 Skrevet 5. februar 2010 Mye sykdom nå, ja. "Heldigvis" hadde vi sykdom i hele jula, og da hadde vi mye fri så da slapp vi å bruke sykt-barn-dag. Hittil i år har vi sluppet unna med 1 dag hver oss og det er ganske så bra med tanke på at vi har 2 astmabarn. Men, ser at bhg er ganske så tom for tiden, det er over 50 % syke barn i bhg til mine barn. I følge de ansatte så mener de at det er pga kulden som har vært. De er mye mer inne og oppå hverandre så de smitter hverandre lett. Litt glad nå for at vesla fikk en del bhg-virus da hun var baby for hun har ikke vært mye syk etter at hun begynte i bhg i august.
camilla^ Skrevet 5. februar 2010 #11 Skrevet 5. februar 2010 Det har blitt noen sykebarn dager her også ja, men jeg har en jobb der jeg kan få byttet litt vakter så jeg har kommet greit gjennom dette i det siste. Så jeg har jobbet kveld når min mann har jobbet dag osv, slik sett er det veldig greit å jobbe der jeg gjør. For med fire barn så har man ikke så mange sykebarn dager som man kunne ha trengt til tider, de er sjeldent syke på likt med etterhverandre.
Gjest Skrevet 5. februar 2010 #12 Skrevet 5. februar 2010 Vi har brukt 2 hver den siste uken. Det jeg syns er virkelig håpløst er at det er like mange dager om du har ett eller to barn... Burde steget til minst 15 dager pr voksen med to barn.
MathildeC Skrevet 5. februar 2010 #13 Skrevet 5. februar 2010 Alba35, vi var i samme situasjon i fjor. Dvs vi hadde brukt 16-17 av årets 20 sykedager før mars var ferdig. Men da sluttet hun plutselig å bli syk :-). Så det KAN gå bra. Så gikk jeg ut i permisjon i september, og da trengte vi ikke bekymre oss mer om det - og du er jo i samme situasjon der ser jeg, siden du nettopp er blitt gravid :-).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå