Gå til innhold

noen som kan gi meg svar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen andre gravide som har gått eller går på pencelin, startet selv med pencelin i går, og er så bekymret for spiren i magen, er 26 uker, men legen sa det var helt ufarlig for den lille, men klarer likevell ikke slappe helt av. noen andre som har vert borti det samme???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tok pencilin i forrige svangerskap (en gang tidlig i svangerskapet og en gang senere) for urinveisinfeksjon. Prøvde på alle mulige måter å unngå det, da jeg helst ikke ville ta pencilin, men jeg fikk ikke infeksjonen bort, så det var ikke noen annen utvei.

Meen det gikk helt bra, barnet er nå 2 år, har ikke merket noe. Og alle doktorer sier at det ikke er farlig, da du får en pencilin som er tilpasset gravid :) Men det er noe med denne skepsisen da uansett, så jeg sjønner deg. Selv har jeg da gått på merket Selexid når jeg var gravid.

Skrevet

Jeg liker heller ikke å ta pencilin, og ihvertfall ikke når jeg er gravid. Men jeg har tatt pencilin i tildligere svangerskap (tidlig i svangerskapet) mot urinveisinfeksjon som jeg ikke fikk bort på noen annen måte. Jeg fikk da merket Selexid. Det gikk bra. Noe jeg regnet med også, selv om jeg er skeptisk. Doktorene sier det ikke gjør noe, om du får et merke som er tilpasset graviditet. Det er vel kanskje heller en "issue" om du tar flere/mange pencilin kurer i løpet av svangerskapet.

Skrevet

Takk for svar ;) godt og høre om andre og. dette er helt nytt for meg, har aldri hatt pencelin før, og nå fikk jeg bihulebetennelse, så har jeg hatt det så lenge nå at det var ingen utvei utenom, holdt meg frisk gjenneom hele mitt forrige svangerskap.

Gjest Bjørnen Collargol*gravid
Skrevet

Tok jeg sist og det gikk bra.

Dette svangerskapet er jeg nå på andre runde med penicilin. Det går veldig fint med spiren i magen.

Skrevet

Jeg gikk også på penicillin forrige svangerskap, da jeg fikk bronkitt og det ikke var noen annen måte å bli kvitt det på. Bronkitt med kraftige hosteanfall når man er høygravid er IKKE behagelig.. nå er sønnen min 2 år og frisk som en fisk, så har ihvertfall ikke merket noe til det. Legene vet nok hva de snakker om :-)

God bedring!

Skrevet

tusen takk for alle svar ;)

godt og høre om andre og....

ja legene vet nok hva di snakker om og hva di kan skrive ut, stoler jo på legen, men hadde ikke hørrt om andre (venninner eller kjendte som har gått på det mens di var gravide)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...