Gå til innhold

Inspirert: Husker dere "merkedager" ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når dere ble sammen?

Første kyss?

Første gangen dere var hos svigers?

Datoen dere flyttet inn sammen?

Når dere ble gravide?

Bryllupsdagen?

Bursdagene til kjente og kjære?

Personlig husker jeg ekstremt dårlig.. Husker ikke datoen vi ble sammen, men husker datoen vi flyttet sammen fordi det var veldig fundementalt og en svær forandring.. Husker ikke bryllupsdagen, bursdagene på selve dagene, glememr det ca en uke før og kommer på det noen dager etter. Oi, er det allerede den 5 feb idag xx hadde bursdag da og da...

Et år glemte jeg min egen fødselsdag, skjønte ikke hvorfor alle skulle ha tak i meg den dagen *flaut* Et annet år glemte jeg hvor gammel jeg ble og fikk to år på baken i en smell...

Mannen min husker alle disse dagen og blir like skuffet hver år jeg glemmer årsdagen vår, men jeg elsker han jo likt hver dag da...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ekstremt dårlig på å huske sånne ting! Samboeren min er heldigvis like dårlig. Neste år har vi vert sammen i 10 år og har aldri feira dagen. Men har planlagt å feire 10 års dagen med barnevakt hele helga og så reise bort på hotell! Er ca 18 mnd til, men er lov å drømme litt?? ;)

Skrevet

Bursdager husker jeg, men andre dager pleier jeg å huske på omtrent like ofte som jeg glemmer dem :-) Men ikke sånne "tulledager" som førsteditten og datten ( eller for å være ærlig så skjedde vel mange "førster" på dem samme dagen vi traff hverandre). Om vi er flinke så husker vi bryllupsdagen vår, oftere nå som mannnen har lagt den inn på mobilen faktisk, men vi feirer aldri.

For å være helt ærlig så synes jeg de 364 andre dagene i året teller mer enn den ene, og vi fordeler oppmerksomhet, gode ord, gaver og annet etter helt andre kriterier enn datoer.

Skrevet

Jeg er helt nazi på å huske merkedager. Jeg husker bursdagsdatoen til engelsklæreren jeg hadde i 4. klasse, for å gi et eksempel. Jeg husker alle datoene av de du nevner, unntatt første gang jeg møtte svigers - var vel ikke en merkedag for meg, rett og slett :-)

Samboeren min suger sidelengs på å huske merkedager, og med et par år med sure miner fra meg og oppgitte miner fra ham, har vi kommet fram til en grei løsning: Jeg sier fra en uke eller to i forveien at snart er det morsdag o.l. Jeg får kake og presanger, han får en fornøyd kjæreste :-)

Skrevet

Glemmer ofte bryllup, ble sammen dag når dagen er der. Selv om vi har snakket om det på forhand. MEn ingen av oss surter pga det.

Noen bursdager husker jeg. mens andre blir glemt.

Skrevet

Når dere ble sammen? Ja

Første kyss? Ja

Første gangen dere var hos svigers? Hæ, er det en merkedag?

Datoen dere flyttet inn sammen? Ja

Når dere ble gravide? Har sex litt for ofte til å vite akkurat når det skjedde gitt.

Bryllupsdagen? Ja

Bursdagene til kjente og kjære? Kan ikke skryte av det nei. Nå for tiden støtter jeg meg til FB på dette. ;) Husker godt mannen sin og alle ungene sine da. ;)

Skrevet

Jeg huskersom regel fødselsdagene til mann og barn og er så heldig at jeg har en venninne som minner meg på bryllupsdagen min hvert år. Hun sender en SMS om morgenen slik at jeg kan få ordnet noe om jeg har glemt det.

De andre dagene markeres ikke. Aner ikke når det var.

Skrevet

Huskar når vi blei saman og sånt, det var nemlig nyttårsafta for ca tusen år siden, så den er grei. Er første besøk hos svigers ein merkedag det er vanleg å huske på? Veit at det må ha vore ein gong mellom midten av mars og midten av april 2002, for då var eg heime på påskeferie (budde i England på den tida), men meir nøyaktig veit eg ikkje.

Derimot huskar eg bryllaupsdagar, dåpsdagar, fødselsdatoar og dødsdatoar. Kunne nok gitt deg ei korrekt liste over fødselsdagane til alle eg gjekk i klasse med på barneskulen om eg hadde prøvd.

Når det gjeld å komme på det på den aktuelle dagen så er eg vanlegvis flink, og med ein ekstrahjelp i form av mobiltelefon med kalender, går det alltid bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...