Gå til innhold

Er dette god nok grunn til å søke ks?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gruer meg sykt til fødsel pga revna mye sist gang og måtte sy i over en time! Uten bedøvelse! Bare 3 mnder igjen og tenker på dette hele tida! :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville heller revnet enn å ta KS.

JEG syns ikke det er grunn nok! Men så er det ikke jeg som sitter å avgjør slike ting da! ;-)

Skrevet

Tok keisersnitt med nr. 1, og det var mye bedre enn å revne! Eller det var syinga som var vondt, selve revninga kjente jeg ikke noe særlig til. Litt smerte fra eller til akkurat når hodet er i åpningen merka jeg ikke noe til.

Men så er det vel ikke sikkert jeg revner heller? Er litt usikker. Har mest lyst på en vanlig fødsel uten å bli torturert etterpå når alt skulle ha vert over, men det er litt vanskelig å bestille:p

Selve fødselen var ikke så ille. (bortsett fra når hodet var i åpningen og alt var grusomt vondt og jeg hylte og skreik at dette skulle jeg ALDRI gjøre mer! Tok til å med tak i samboeren min og såg han inn i øynene og fikk han til å love meg å aldri finne på å gjøre meg gravid igjen!;))

HI

Skrevet

hehe, jeg sitter å sipper av misunnelse hver gang jeg hører om noen som har født vaginalt, uansett hvor jævlig det var, så for min del vile jeg aldri tatt KS igjen;) Heller smerte enn å nesten blø ihjel:p (hadde hastesnitt som førte med seg 1,8 liter blodtap)

Men hvis du bekymrer deg så mye at det går utover psyken din, så snakk med legen. Kanskje du kan få hjelp til å overkomme angsten? det beste for mor og barn, både under fødsel og i tiden etter, er jo en vaginal fødsel uten for mye komplikasjoner:)

Har du smørt deg nedentil med olje? Jeg har hørt at dette gjør huden mer elatisk og dermed minsker faren for revning en god del:) Også kan du jo be legen din skrive i journalen at du ønsker skikkelig bedøvelse hvis det evnt må syes etter neste fødsel:)

Jeg er der at jeg mener at KS er for de som er syke under fødsel. Ikke et alternativ, men en reddende metode for de som ikke kan føde vaginalt. Men jeg vet jeg er gammeldags og udatert på dette punktet, og at KS er trygt og sikkert i disse dager.

Så snakk emd legen din du:) Jeg vet at folk får gjennom KS pga angst. Men det beste er jo å overvinne frykten, ikke bare forbigå den:)

Skrevet

Jeg skjønner veldig godt at du gruer deg. Har opplevd alvorlig revning selv og det mange ikke forstår er de mulige ettereffektene... Jeg synes i hvertfall du skal kontakte sykehuset og drøfte det. Kan være faktorer som gjorde at du revnet som kanskje kan hindres ved litt planlegging. Vet ikke hva de mener om dette p¨å sykehuset, men de skjønner jo at ei som har revna mye en gang kanskje ikke vil komme seg så lett om hun revner igjen..

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor du ikke fikk bedøvelse? Jeg ble lagt i narkose (men det var kanskje fordi det ikke bare var "ytre" skader. Uansett, jeg tok ks neste gang.

Skrevet

Fikk en sprøte som ikke virka. Legen sydde utvendig og en god del innvendig. Og etterpå dreiv han å strekte huden eller noe for å sjekke at stingene holdt, tror aldri jrg har hylt så mye som da!! Til og med samboeren min som er ganske sjenert av seg sa i fra om at nå måtte de gi seg!

Ja det beste hadde vert å gjort en avtale om skikkelig bedøvelse! Til og med narkose! For har mest lyst på vaginal fødsel..

Skrevet

Du kan få til en avtale om det. Ta kontakt med legen din og bli henvist, de tilrettelegger utrolig mye for folk med fødselsangst.

De er villige til å tilby det meste for å ikke ta ks på meg, men jeg har bestemt meg. Ta kontakt, de er virkelig hjelpsomme :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...