Gå til innhold

Hva skal dere gi i storesøster/bror gave?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ikke vanlig å kjøpe noe ekstra til storesøster/ bror når babyen er komt ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kjøpt en barbiedukke med baby og babyutstyr til storesøsteren som er 4 1/2 år...

Skrevet

Jeg har en gutt på 6 og en jente på 4 1/2 år som gleder seg veldig til lillesøster kommer, og vi har tenkt å kjøpe en presang til dem fra lillesøster. Men jeg vet ikke helt hva det skal være enda... men de liker veldig godt å gå å titte i lekebutikken og da får man mange ideer/ønsker fra dem selv ;o)

Skrevet

skal kjøpe noe til han, men er usikker på hva=)

han blir 2.5 da:)

Skrevet

Vi har en sønn som blir 4 like etter fødselen, og har helt klart tenkt å kjøpe en gave til ham, men vi aner ikke helt hva det skal være?

Han samler på Bruder sine store biler, da. Men de koster jo fort 6-700 kroner, og det synes jeg er litt mye nå rett etter jul og like før bursdag...

Han har liksom fått så mange store gaver, at jeg er redd han snart blir helt blassert... Det er en av konsekvensene med å være det eneste barnebarnet til en haug skilte besteforeldre-par som gjerne vil overgå hverandre...

Kanskje noen nye vinterleker? Slike akematter eller noe...

Det er nok greit å ha en leke som han og pappaen kan holde på med sammen, slik at de kommer seg litt ut av huset og bort fra babyen...

Skrevet

Dukke-stellebord til å ha ved siden av det store stellebordet på badet. Kanskje kan vi jobbe sammen, med hver vår baby? Det er mors romantiske drøm, ihvertfall.

Skrevet

Blir digitalkamera eller Nintendo DS til storesøster på snart 7 år.

Skrevet

Har kjøpt et rosa sommefuglsmykke til datteren min som blir storesøster snart.-)

Skrevet

sniker meg inn fra 2 tri. Men vi kjøpte en dukkevogn til jenta som var 4 da. Den har vi brukt mye når vi har gått småturer sammen og slikt. Hun syns hvertfall det var veldig stas!

Skrevet

Skal ikke kjøpe noe til dem!

De får jaggu meg nok gaver som det er ellers :/

Mamma reiser utenlands og kommer hjem på termin ca. Regner med at vi treffer henne igjen først når babyen er ute. (Om det da ikke blir full pott med overtid) Da får nok både storesøstrene og babyen gave fra henne.

Er litt sliten og lei dette gave- og kjøpemaset jeg da!

Godt fornøyd bare de som kommer på besøk også snakker med de store og ikke bare babyen :)

Skrevet

Jeg stusset også over denne overskriften. Viste ikke at det er vanlig å gi gave til søsken. Vi gjorde ikke det sist, og har heller ikke tenkt til å gi gave nå heller. De får jo en liten bror eller søster, det må jo være gave nok.

Skrevet

Jeg er også litt lei av det gavehysteriet som råder for tiden, men akkurat denne gangen er jeg enig i at en gave er på sin plass.

Ikke fordi barnet nødvendigvis har fortjent det, men fordi jeg tror det kan være godt for storesøster eller størebror å få litt ekstra oppmerksomhet rundt fødselen.

Babyen får jo tonnevis med gaver, og masse oppmerksomhet, og jeg tror nok at man kan motvirke sjalusi ved å vise det største barnet at det ikke er glemt, selv om det har kommet en baby.

Dette kan man selvfølgelig vise uten å måtte kjøpe noe, men jeg tror at en slik gave kan være med på å gjøre overgangen litt lettere.

Skrevet

storebror her er 8 år og ihuga Harry Potter fan. Jeg har bestilt en tryllestav fra replica. Det blir STAS

Skrevet

Her blir det heller ingen gaver, syns det blir tullete hele greiene.....

Veldig enig i at man skal være ekstra påpasselig på at de får oppmerksomhet fra både oss, og alle besøkende. Men gaver skal de da virkelig ikke ha. Man kan ikke kjøpe seg fri fra oppmerksomhetsbehovet deres.

Ja, babyen får en masse gaver, men for det første er det nesten utelukkende klær og sånn, så tror ikke de føler de går glipp av noe veldig liksom. For det andre har faktisk babyen bursdag (He he, fødselsdag blir vel ennå mer korrekt), og de får jo også gaver til sin bursdag.

Eldstemann på fire hørte om noen i barnehagen som hadde fått en pakke "av sitt nyfødte søsken" i forbindelse med fødselen. Og det syns han var veldig rart, for den babyen var da altfor liten til å gå på butikken å kjøpe noe gave! Det er mye fornuft i små hoder...

Skrevet

Jeg er også litt ambivalent i fht dette med gaver når det faktisk er babyen som har fødselsdag. Nå har vi to fra før da, så kanskje det ikke blir så ille hvis de ikke får noe spesielt begge to? Jeg skal se det litt ann. Vi kjøpte ikke noe spesielt til nr.1 når nr.2 kom og det gikk helt fint. Pappaen var mye sammen med nr.1 og de var bl.a. ute og kjøpte nye vintersko. I tillegg synes hun det var stas med litt ekstra kaker, kjeks og drikke når hun fikk komme på besøk. Dessuten var de som kom på besøk snille og tok med en liten oppmerksomhet til storesøster også. Hun hadde også hatt bursdag akkurat én uke før nr.2 kom. Denne gangen skal besteforeldrene passe de når babyen kommer, og de kommer nok helt sikkert til å skjemme de bort på mange mulige måter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...