Anonym bruker Skrevet 4. februar 2010 #1 Skrevet 4. februar 2010 Si at man er syk for 2. gang på relativt kort tid, og sjefen din faktisk klikker når du ringer å sier du er sjuk... Hva gjør man da? Jeg har det generelt ikke bra på jobb, snakket litt med legen og han ville sykemelde meg for det. Altså det psykiske på arbeidsplassen.. Og jeg vet nå at hvis jeg blir langtidssykemeldt kan jeg vel bare kysse jobben min farvel.. Jeg blir så utrolig deprimert av dette, det suger all energi ut av meg...
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2010 #2 Skrevet 4. februar 2010 De kan jo ikke si deg opp fordi du er syk.. Meld deg inn i din respektive gren under LO, da er du "trygg"!
♥Nemi♥ Skrevet 4. februar 2010 #3 Skrevet 4. februar 2010 Når man blir sykemeldt, får man ikke da et skjema hvor det står spm om det er fordi du mistrives på jobb? Og om du vil prate med noen om det? Synes å huske at det var noe slikt da jeg måtte bruke egenmelding. I så fall ville jeg ha sjekka det ut, og gått til høyere makter. (Hvis dette er jobb i det offentlige.) Så ville jeg ha gransket litt om det er flere som reagerer på hvordan det er på arbeidsplassen.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2010 #4 Skrevet 4. februar 2010 Hvis du ikke liker deg på jobb er det vel mest fornuftig å søke andre jobber. Liten vits i å bli et sted der du ikke trives. Jeg vet jo ingen ting om hvordan det er på in jobb eller hvordan sjefen er når han/hun klikker, men den enkleste løsningen er å skaffe seg en ny jobb.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2010 #5 Skrevet 4. februar 2010 Er ikke alltid så enkelt å bare skaffe seg en ny job da, vettu. Arb.giver har ikke lov til å si deg opp pga sykdom, så ikke gi etter, HI!
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2010 #6 Skrevet 4. februar 2010 Selvfølgelig ikke lurt å si opp, men fornuftig å begynne å søke nye jobber samtidig som man enten fortsetter i den gammle jobben og forsøker å gjøre det beste ut av situasjonen, eller er sykmeldt.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2010 #7 Skrevet 4. februar 2010 Få deg ny jobb! Ingen vits å bli et sted du ikke trives. Ja du kan selvfølgelig kjøre en "sak" på det, men vil det egentlig gjøre livet dit bedre? Du vil bare slite deg ut, og etterpå vil du likevel ikke orke å jobbe der. Nei, move on! Legg det bak deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå