Gå til innhold

Forandre kosthold og livsstil.... Litt hjelp?? :p

Anbefalte innlegg

Skrevet

NÅ er jeg lei! Før jeg fikk min lille jente veide jeg 55 kg og så rett og slett fantastisk ut!! Nå er min lille prinsesse 1,5 år, jeg veier forferdelige 95 kg!!!!!

Mannen og jeg har nesten ikke sex, han sier det ikke er derfor og at han synes jeg er nydelig! Flott at han er så glad imeg at han er villig til å lyge, men hallo... jeg skjønner jo selv at jeg ikke er like tiltrekkendes!

Så nå, skal dette fikses, jeg er rett og slett lei av å føle meg frastøtende og ekkel!

Jeg kjøpte elipse maskin for 2 uker siden, og har brukt den hver eneste dag siden. Til å begynne med klarte jeg 5 min, nå klarer jeg 10 min... Da er jeg så sliten og skjelver i kroppen at jeg ikke vet om jeg skal grine eller bare svime av! Huff! Ser jo selfv hvor liten tid dette er, men jeg må jo bare øke det gradvis (min min i uka eller mer om jeg klarer)

Så er det kosten, da! Jeg er coca coliker noe så til de grader! Etter gjentatte forsøk på å slutte med det helt må jeg si meg tapt i det slaget.

Så nå går det i zero, jeg håper dette er bra nok foreløpig... skal kutte ut dette også, men får ikke til helt enda... Sjokolade har det også gått en del av. huff, kanskje en sån stor plate melkesjokolade hver 2-3 kveld...

Jeg prøver å spise nok igjennom dagen, da er ikke søtsuget like stort når kvleden kommer...

Ellers så inbiller jeg meg at kostholdet ellers er ganske ok og bra?

Ingen av ungene her er store, og heller ikke mannen...

Vi spiser grovt brød, gjerne med spelt. Jeg er glad i grønt og frukt... spiste en del stekt egg i helgene før, dette har jeg byttet ut med kokt, eller posjert.

Så hva synes dere`? Har jeg gode sjanser til å tape vekten her? Sjokolade spiser jeg bare i helgene, og kjøper bare små sjokolader, type eventyr sjokoladen eller en bocca. Sån at det ikke blir mye.

Det jeg trenger hjelp med en gode og sunde middager??

De bør være passe billige, enkle og sunde!

Jeg er ikke serlig glad i behandlett grønt... Spiser kokt brokkoli, gullereøtter og blomkål når det "hører" til middagen, men ellers foretrekker jeg rått, som i salater ol... Noe jeg virkelig ELSKER! Så helt oppskrifter som inneholder dette.

Jeg er også sykt glad i saus! Skulle ønsket meg lette alternativer for "fett bombene" som berea saus ol...

Noen som vil hjelpe meg her??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skriver at du spiser en stor melkesjokolade sånn hver 2-3 kveld, så skriver du at du kun spiser bittelitt sjokolade i helgen? Hva stemmer, eller er det jeg som ikke leser riktig? hvis det stemmer at du spiser en stor melkesjokolade hver 2-3 kveld har du vunnet mye hvis du kutter ut det ihvertfall.

Lag bearnaisesaus uten fett helt enkelt (det gaår fint an hvis du bruker posene).

Spis faste måltider, frokost, lunsj og middag som hovedmåltider og med en - to mellommåltider.

Eller veldig enkelt, meld deg på feks grete roede kurs, funkler som søren

Skrevet

hehe... skrev den lit rotete kanskje...

Før spiste jeg det... Men har sluttet med dette nå, og spiser da bare litt i helgene ;)

Dropper du bare margarinen i sausen, da?

Faste måletider jobber jeg med, en vane som må innarbeides der kjenner jeg;)

Skrevet

Jeg er i samme båt som deg for tiden og har blitt kjempe inspirert av å lese på forskjellige nettsider som lavkarbo.no o.l. Jeg følger ingen bestemt kur men begrenser karbohydrater så spiser mindre brød enn før og ikke poteter,pasta og slikt i hverdagen. Spiser rene produkter av fisk,kjøtt,kylling. I dag skal jeg ha godt krydret laksefilet stekt i ovn med brokolli. Ungene får potetstappe til. Sauser spiser jeg begrenset av men rømmekolle eller kesam kan tilsettes det utroligste for å lage magre smakfulle sauser. Lykke til;-)

Skrevet

Livstilsendring over tid...Bytt ut uvanene dine en etter en, med noe sunnere...Ikke begynn eller slutt med noe du ikke kan leve med/uten rsten av livet. For eksempel trening..Tror du at du greier og trene HVER dag resten av livet? Nei, 3 økter i uka er kanskje nok? Begynn med det, og med elipsemaskin så vil jeg mene at 30min er minimu det du bør gjennomføre pr økt..Ikke ta det på så tung motstand, bare stå der og tramp (se på TV mens du holder på) også tar du litt styrkeøvelser etterpå slik at hver økt varer 40min-60 min..

Ikke kutt ut sjokolade hlet..Men tillat deg og spis det KUN fredag kveld til Gullrekka og lørdag kveld til filmen du skal se..Bare som et eksempel..Slik blir det "bare 5 dager" uten sjokolade, før du har lov..Gjør det samme med Cola......5 dager uten klarer du, så kan du nyte den med god samvittighet fredag kveld og lørdag......Så mye du klarer...For etter hvert så vil det begrense seg selv....

Senere så kan du innføre fisk til middag hver mandag og onsdag..Kun vann og drikke i hverdagen..Innfør bonusøkter slik at du i peridoer trener 4-5 ganger i uka..Men bare ha 3 "må trene dager"..

Sett deg mål som å greie ti push-ups...Greie og tramp i 5 min på MAKS motstand på elipsemaskinen, 30 spensthopp uten pause eller lignende.....Fysiske mål som er lett målbare og lett og trene mot. Det er så mye enklere og nå enn vekt og cm...De vil komme, men ikke "fort nok" om man bare har det som mål på "vellykkethet":..Jeg brukte 3,5år på å gå ned 20 kilo på denne måten..Men har holdt meg stabil i 2,5 år nå..Slanker meg ikke, har ikke jgort det, og har livsstil jeg liker og føler ikke jeg må forsake noen hverdens ting....

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...