Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

når jeg nå har rundet min 20. uke og synkende Hb, mente legen jeg skulle starte opp med jern. Og vips ble jeg litt piggere. Men den stakkars fordøyelsen min da.....den er helt ute å kjøre. Ikke nok med at jeg var forstoppa før, men nå er det virkelig ille. Jobber som personlig trener, er aktiv og spiser og drikker rett. Så det er ikke stort jeg får gjort med det nei.....hehe, noen flere som er stappet der ute?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jepp, er desverre en av bi effektene av jerntabletter, var også blodgiver før jeg ble gravid, husker dette godt derfra . Blitt satt på det igjen jeg å, men tips ikke ta så høye doser av gangen, del heller tabletten opp. Funket for meg i allefall. Så kan du jo prøve å spise ting med mye jern i som leverpostei og persille, og fiberrike ting som gir fordøyelsen en ekstra dytt :)

Skrevet

Kjøp niferex. Den er noe dyrere enn de vanlige jerntablettene men er snill mot magen. I følge min lege og jordmor er denne den eneste som ikke gir mageproblemer/ treg mage. Anbefales!!

Skrevet

Jepp - jeg anbefaler også Niferex.

Jeg har måttet bruke jern i hele svangerskapet. Slet veldig i begynnelsen, og forsøkte forskjellige typer. Men etter at jeg gikk over til Niferex har magen vært mye bedre. Merker rett og slett ingenting lenger. Niferex anbefales på det varmeste !!

Skrevet

Aminojern på helsekosten bruker jeg. blir ikke forstoppet da den ikke tas opp så lett i magen. anbefales!

Skrevet

Jeg bruker jern fra Sunkost sin egen kosttilskuddserie. Den er også flott :o) Ellers er det greit å spise litt mørkegrønne grønnsaker. Spinatsupper er jo fantastisk!

Skrevet

Et lite spørsmål bare: Kan jeg spørre hva jernlageret ditt var på når du fikk jern?

Skrevet

mitt serumferritin var på 49, men hoved grunnen var at min Hb falt fort og fordi jeg følte meg mer og mer slapp. Ikke lav Hb, men til meg å være var den lav. Og med min jobb er jeg avhengig av nok energi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...