Gå til innhold

svangerskapskurs?


vero_sin_baby

Anbefalte innlegg

Er det noen som har vært på foreldreforbredende/ svangerskapskurs??

vil gjerne høre noen erfaringer fra det??

Kunne kanskje tenkt meg det, men er i uke 30 nå, lurer på om det er for seint å melde seg på?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er nok litt sent ute vil jeg tro, men du må høre med helsestasjonen/jordmor. I min kommune er det bare førstegangsfødende som får tilbud. Jeg var med forrige gang jeg var gravid, tror vi begynte rundt uke 25.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vært d, men d er 3 år siden så husker ikke stort dessverre..;) syns d er greit å ha me seg d meste og gjerne møte andre i samme situasjon i mitt område... er i uke 29 nå, første svangerskapskurs starter her t neste uke og koster 150,- pr pers..

 

du kan jo ringe jm i mårra å høre om de får tatt deg me på førstkommende svangerskapskurs? har jo ikke stort å tape på d, er jo ikke akkuratt stort d koster heller, så skader jo ikke å prøve d hvis du har lyst:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vært d, men d er 3 år siden så husker ikke stort dessverre..;) syns d er greit å ha me seg d meste og gjerne møte andre i samme situasjon i mitt område... er i uke 29 nå, første svangerskapskurs starter her t neste uke og koster 150,- pr pers..

 

du kan jo ringe jm i mårra å høre om de får tatt deg me på førstkommende svangerskapskurs? har jo ikke stort å tape på d, er jo ikke akkuratt stort d koster heller, så skader jo ikke å prøve d hvis du har lyst:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vært d, men d er 3 år siden så husker ikke stort dessverre..;) syns d er greit å ha me seg d meste og gjerne møte andre i samme situasjon i mitt område... er i uke 29 nå, første svangerskapskurs starter her t neste uke og koster 150,- pr pers..

 

du kan jo ringe jm i mårra å høre om de får tatt deg me på førstkommende svangerskapskurs? har jo ikke stort å tape på d, er jo ikke akkuratt stort d koster heller, så skader jo ikke å prøve d hvis du har lyst:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm vi betalte ingenting når jeg gikk for 4 år siden..Men klart du får med deg masse bare du går med jordmor i steden for til lege. Og jeg gikk mest for de sosiale å de var jo kosli nok men mye av de som ble snakket om klarer du deg fint uten..Det mest intr.var omvisninga på føde avd. men de kan du ringe direkte til føde avd å spør om du kan komme på en liten omvisning. men var kjekt å ha den gruppa etter fødselen å vi traff hverandre ofte å trillet og brukte hverandre når vi trengte råd å tips:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer nok helt an på hvor i landet du bor hvor mye kontakt dere har etterpå. Selv bor jeg i Oslo, var på to-kvelders kurs på Riksen ved forrige svangerskap. Hadde ikke kontakt med noen av de jeg gikk på kurs sammen med etterpå, traff heller ingen av dem på barsel. Svangerskapskurset er noe jeg ville brukt penger på dersom jeg hadde visst hva det gikk ut på. Har du åpnet svangerskapsboken du får av lege/jordmor så er det akkurat samme info. Omvisning på sykehuset kan du få uansett kurs eller ikke, bare kontakt føden :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på kurs med privat jordmor. Det var kun en lørdag, men nyttig info. Mye om fødselfaser, fødselfilm og omvisning på fødeavdeling/fødeloft (SUS) i tillegg en del tips og råd til tid etter fødsel. Kostet 950 kr, men var verdt det. De anbefalte ikke å gå på det før i uke 30+, da man skulle ha kommet så langt at man begynte å bli motivert for fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for sent med svangerskapskurs. Jeg er i uke 31 og jeg er kortest på vei av alle jentene som er med på det kurset jeg går. Hun ene er vel 35 uker på vei, så da er det ingen ting i veien for at du skal kunne melde deg på ett kurs. Vi betalte 1000kr for 3 kvelder på privat jordmorklinikk. Forhør deg hos jordmor eller på sykehuset du skal føde, om det er noe i nærheten for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...