ulizza Skrevet 4. februar 2010 #1 Skrevet 4. februar 2010 Det viktigste er nok en kort flyreise, men også at stedet egner seg for små barn. Noen andre som har vært på venninnetur med små barn?
Rampongi Skrevet 4. februar 2010 #2 Skrevet 4. februar 2010 Når tenkte dere å reise? Nå på vintern er det vel canariøyene som er nærmest, om ikke Egypt er kortere? Reiser dere på våren/sommern er jo hellas nærmere og reiser dere charter kan dere jo bo på enten bluevillage eller noe tilsvarende. Altså steder med typisk familieprofil. Jeg hadde nok vært opptatt av et ordentlig hotell, med evn aircondition osv, om det er skikkelig varmt. Greit med et stort hotell som har alt, så dere slipper å dra med ungene ut på byen for å spise middag osv.
Mamma til 2 søte jenter Skrevet 4. februar 2010 #3 Skrevet 4. februar 2010 jeg ville nok ha anbefalt Mallorca, og Alcudia, ev Sunwing resort (selges av Ving), de har veldig barnevennlige hoteller med babybasseng bl.a,.
ulizza Skrevet 4. februar 2010 Forfatter #4 Skrevet 4. februar 2010 Må nok bli tidligst i mai, for ellers må vi vel helt til Kanariøyene - og det er for lang reise. Alcudia? Er det ikke litt "langt" fra flyplassen?
mor til ei lita tuppe Skrevet 4. februar 2010 #5 Skrevet 4. februar 2010 Vi er en flokk venninner(4 stk) som reiser til Egypt om en mnd. Da er vi fire stk på en baby under ett år som fullammes. Regner med at dette skal gå greit når man er så mange til å passe på babyen slik at man får opplevd mest mulig av stedet. Ca. 5-6 timer med fly fra oslo.
annesmil Skrevet 4. februar 2010 #6 Skrevet 4. februar 2010 Høres herlig ut, heldig du som har 3 venninner som vil reise sammen med dere : ) KOS DERE!!!
MathildeC Skrevet 4. februar 2010 #7 Skrevet 4. februar 2010 Vi var fire jenter som reiste med babyer til Mallorca i mai 2008, Cala D'Or tror jeg det het. Veldig barnevennlig. Vi leide en minibuss og kjørte selv til villaen vi hadde leid, tok vel litt over en time. Leide gjennom Sunving eller et eller annet kjent, bestilte 4 sprinkelsenger (reisesenger), 4 høystoler og trappegrind. Vi storkoste oss!! Flyturen fra Oslo var så vidt jeg husker på mellom 4-5 timer.
Lillebror og stoerebror Skrevet 5. februar 2010 #8 Skrevet 5. februar 2010 Jeg har reist mye med små barn og min erfaring er at lengden på flyturen for barn under 1 år ikke er så viktig. Jo yngre jo lettere. Så fort de begynner å bevege på seg blir det tyngre. Etter mai er det jo varmt i europa også så da er det jo bare å velge steder. Det er heller ikke så mye skal til for å "finne på noe" med små barn. En trilletur er jo faktisk nok med alle intrykkene det gir eller en spade i sanden om de er så store.
Strandloppa og lillebror Skrevet 5. februar 2010 #9 Skrevet 5. februar 2010 Parga i hellas:) Veldig rolig og utrolig fint sted med flere fine strender å velge mellom. Ikke noe særlig trafikk. Hyggelige folk, ikke så innpåslitne som mange steder ellers i syden. Her kan man gå rundt i fred og ro uten å bli prakka på ting du ikke vil kjøpe. Ikke så mange innkastere. Det er et lite sted, så det er begrensa hvor mye det er å finne på, men hvis man bare skal ta det helt med ro, spise ute og kose seg, evt dra på et par arrangerte utflukter, må jo dette stedet være midt i blinken. Vi hadde ikke barn selv når vi var der for noen år siden, men vi ble enige om at når vi får barn, skal dette være det første feriestedet vi drar til alle sammen. Vi forelska oss helt i stedet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå