Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal begynne med smaksprøver til min gutt på litt over 5 mnd nå tenkte jeg, og lurte derfor på hvor mye dere gir de første gangene? Bare en skje, eller flere?

Hvor lenge gir dere bare små mengder før dere øker til full porsjon?

Og kan man gi vann til grøten? (tenkte å amme før grøten gis). Må man isåfall koke vannet først, eller gir dere "rett fra springen" ?

Fikk råd fra helsesøster om å gi grøten på formiddag iom at han ikke helt er kvitt kolikkplagene..slik at ikke natta blir ødelagt i starten dersom han ikke tåler den.

Ble mange spørsmål dette, men lurer nå da vettu :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ga det som er beskrevet på pakka av smaksporsjoner. Jeg har kun blandet med kokt vann. Gitt mm før eller etter. Hvis du vil opprettholde melkeprodusjonen burde du kanskje gi mm først. Du må se ann åssen babyen din reagerer på de første skjea. Syns han det er uvant og snur seg kan du kanskje gi en ny dagen etter. Men er han ivrig på mer hadde jeg gitt hele smaksporsjonen. Det gjorde jeg med mi lille. :)

Vi ga smaksporsjonen 1 uke før vi økte, og har gitt kokt vann til henne til grøten. Begynte med tutekopp tidlig, og nå 8måneder kan hun det fint. Lurt å begynne å øve med tutekopp, og heller gi det hun trenger av væske i mm før eller etter. Nå koker vi ikke vannet hun får lengre, siden hun er godt i gang med fast føde. Men vi gjorde det til hun var 7måneder.

Lykke til:)

Skrevet

Takk for svar :) Ja, tenkte å prøve tutekopp, for han har aldri villet ha flaske.. Gler meg til å begynne med grøten. Spent å se hvordan han tar det, om han glupsker i seg eller om han griner på nesen :)

Skrevet

Ja det er veldig moro med nye ting. Snuppa har begynt å spise brødskiver, i dag var det prim på menyen for første gang. Utrolig moro å se åssen de reagerer!! :))

Skrevet

Jeg begynte å gi vesla grøt nå på mandag, så har ikke akkurat lange erfaringen:)

Jeg gav henne maisgrøt blandet med morsmelk. Har pumpet litt melk, som jeg har fryst i isbit-poser, med tanke på når hun skulle begynne med grøt. Det jeg gjorde var å amme henne først, så gav jeg henne grøt. Begynte med ca 2-3 ts, og gjorde det midt på dagen i tilfelle hun skulle få vondt i magen. Har gjort det nå siden mandag, og økt med noen ts hver gang. I morgen tenkte jeg at hun skulle få hele smaksporsjonen en liten stund før hun legger seg (i håp om at hun sover litt bedre.. hihi!)

Jeg har foreløpig ikke gitt vann til grøten, ettersom jeg ammer henne først og det er morsmelk i grøten. Tenker da at hun får nok væske. Men ettersom vi har slitt litt med å opprettholde flaskemating med henne, så har jeg nå begynt å gi henne litt vann på flaske innimellom. Bare fordi hun rett og slett har begynt å nekte å ta flasken. Da koker jeg vannet i en vannkoker, og lar det avkjøle litt før hun får det.

Forresten, vesla her har også hatt kolikk de første månedene, og har ikke reagert på grøten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...