Gå til innhold

Vært på 1.Svangerskapskontroll :)


Rafi

Anbefalte innlegg

Det gikk bare fint det. Fikk en masse informasjon hos legen, blader, veske og vareprøver. I tillegg tok jeg blodprøver, de testa urinen min, sjekka blodtrykket og veide meg. Var inne en god stund. Alt var bra så langt da.

Legen satte meg opp som gravid i uke 9! Mens jeg selv har regnet uke 8. Så vet ikke helt hva jeg skal gå etter. Men jeg følger nå legens beregninger når det gjelder time hos jordmor osv. Har fått første jordmor time 23 mars, så enda lenge til.

Så jeg lurer på om jeg skal følge legens uker når jeg skal fortelle kjente om graviditeten, eller min egen ;)

 

Skal på ultralyd 22 februar hos en privat klinikk, så da kan de vel kanskje se litt mer nøyaktig hvor langt jeg er på vei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det sies at terminen som blir satt på ul i ca uke 18 er pluss minus 14.dager.

Hvis du vet når du hadde el, så ville jeg regnet ut i fra det :)

Gjorde det med første mann, og født på min termin og en uke før legens termin :o)

Eller du kan si drøyt 2.mnd på vei? =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Du er veldig heldig. Fikk ingen informasjon fra min fastlege. Tok bare blodprøver og testet urinen.

 

Har ny fastlege, det kan jo være en av grunnene, + at det er et helt nytt lege kontor så de har ikke kommet helt i orden enda. Bør jeg skifte lege??? Føler jeg ikke får noe informasjon i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde min første kontroll på fredag. Det gikk fint det. Trodde vel egentlig at jeg måtte ha G.U men det ble det ikke noe av. Kun blodprøve og urinprøve. Nå er det bare å vente i spenning på U.L. Gleder oss til det:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...