Gå til innhold

Hvilke billigserier i matbutikker kjøper dere??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da tenker jeg på Landlord, First Price, Coop, Xtra, Euroshopper, etc..

Jeg er veldig fornøyd med First Price og Coop sine produkter, og kjøper dem så sant jeg er i butikker som selger dem.

Landlord er jeg derimot svært misfornøyd med.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nesten ingen faktisk. Det må i så fall være på kjøkkenpapir.

Vi er veldig opptatt av mat i dette huset, så norske "billig"-merker kommer ikke oppi handlevogna vår. Vi kjøper i derimot Hipercoop (coop) sin spekematserie når vi er i Italia og annet billig snaks som brødpinner og slikt.

Har prøvd helgetilbudet på kiwi, når de marienerer kjøtt/kylling så smaker det skikkelig billig, men så lenge produktene er rene er de jo helt ok.

Hva er du kjøper da? Kun "husting" eller mat? Hva er godt og hva er ikke godt? (ikke meningen å kuppe tråden altså)

Skrevet

Jeg kjøper f.eks.:

First Price:

salt chips, hermetiske mais, hermetiske ananas, tortilla, tacosaus, frukt (epler, bananer), salami, skinke, tacoshell, margarin, jordbæryoughurt.

Xtra:

plastfolie, våtservietter, papirservietter

Coop:

Tacoshell, tacosaus, tortilla, hermetisk ananas, hermetisk mais, hermetiske tomater med basilikum, servelat, skinke, leverpostei, kjøttdeig, kyllingkjøttdeig, svinekjøttdeig, fiskeburger, laksefilet, poteter, gulrøtter

Coop ânglamark:

shampoo, balsam, flytende såpe, oppvaskmaskintabletter, solkrem.

Og sikkert en del andre ting som jeg ikke kommer på i farten...

Hva bruker dere andre.. Noen favoritter??

Skrevet

Vi bruker i grunn ikke så mye av det. Det vi kjøper er stort sett fp sine egg, tacolefser, tortillachips, go´helg laksen og noe annet småtteri. Prøver ut litt innimellom, men vender oftest tilbake til det "samme gamle". Jeg synes en del av produktene ikke står til mine forveninger, f.eks håndsåpen som virkelig STINKER leeeenge etter at man har vasket hendene....:P

Men når det er sagt så er det jo veldig bra at det finnes slike rimelige alternativ da :)

Skrevet

Vi kjøper en del matvarer og "husting" fra merkene coop, x-tra og first price... Er veldig fornøyd med det meste fra de:)

Kjøper og litt fra andre billig-merker hvis jeg er i en butikk som har det.

Gjest poäng - 29.08.10
Skrevet

Jeg kjøper ikke matprodukter fra disse billigmerkene. Men jeg kan kjøpe nonfood-artikler som såpe, tørkepapir etc. Men ikke noe spiselig.

Gjest irismor
Skrevet

Handler mest på Kiwi så når jeg kjøper FP så er det:

Frukt

Champignoner

Løk

Våtservietter

Egg

Røkelaks

Nudler

Vann med kullsyre

Skrevet

Kjøpte oppvaskmiddel fra first price og det var helt forferdelig. Glassene ble grå og jævlige så måtte vaske opp igjen alt på nytt med noe annet. Tørkepapiret også fra FP suger ikke. Ellers kjøper vi kyllingkjøttdeigen deres, syns den er god:-)

Skrevet

Vil også legge til at forrige helg kjøpte jeg inn First price brus med fruktsmak (champagnebrus) og First price brus med appelsinsmak (ja, det sier seg vel selv.).. Både jeg og mannen min synes de var veldig gode. Vi synes smaken liknet veldig på Villa champagnebrus og Solo, i tillegg til at de selvsagt er veldig billige i forhold til nevnte brusmerker.

Skrevet

Handler mest på Coop Obs og kjøper bla

Coop:

Tørkepapir

toalettpapir

mais

hermetisk ananas

lasagne

frosne grønnsaker

pommes strips

frossen fisk

italiensk frossen pizza

kyllingkjøttdeig

kyllingfilet

änglamark:

oppvaskmaskintabletter

såpe

babyolje

body lotion

x-tra:

egg

våtservietter

Skrevet

Jeg føler meg som rene First Price dronningen innimellom.... :)

Skrevet

jeg kjøper en del first price. jeg syns de har ett gankse godt utvalg av hverdans produkter som er ganske god.

kjøper ikke så mye kjøttmat, pålegg og pølser eller fiskemat.

helst andre ting som såper og rengjøringsmiddel, kjøkkenpapir, q-tips og truseinnlegg, kjeks, sprøløk, frukt, baguetter, brus, saltstenger, chips, tacosett..

kjøpte bleiene til first price i dag.. spent på å se hvordan de er.

bruker og kjøpe xtra våtservietter og coop sensetiv vanskepulver vis jeg handle i en coop butikk. syns det er mye variert kvalitet på xtra sine varer. men coop og coop änglamark har mye bra.

landlord syns jeg ikke har så mye bra produkter eneste jeg kommer på er kransekake masen deres er veldig god :)

Gjest mamma til 2 prinsesser:)
Skrevet

Ganske mye. Landlord og first price.

Alt fra såper til tomatsuppe.

Skrevet

Jeg bruker en del First Price.

Appelsin juicen (kjører til Kiwi kun for og handle den!!!!)

Baugetterne (16 stk for 22 kr)

egg

kyllingfilet

spaghetti

og helt sikkert mere

Skrevet

Her har vi strammet inn på budsjettet og kjøper dette fra FP og Coop X-tra:

Saft

Våtservietter (Coop og uniq)

Håndsåpe

Shampo, men IKKE balsam.

Oppvaskpulver både FP og coop sin

Tørkerull, men den suger dårlig.

Bleier fra coop, libero og fp (bytter litt på)

Smør fra FP

Margarin fra FP

Kjøper kjøtt og vaskemiddel i sverige. Om vi kjøper kjøtt i norge så blir det merkevarer.

Skrevet

Har noen utvalgte som vi handler fast hver mnd.

-Landlord bleier

- Firstprice frosset kyllingfilet 2 kgs pose til 160 kroner, knall god.

- Firstprice egg ca 28 kroner for 18 egg. Bruker ca to pakker i uka.. så godt det er billig å få tak i =)

- Firstprice paprika 2 pk. husker ikke pris på denne, men billig!

Ellers så liker jeg ikke mye av firstprice produktene.

Handler masse av icas egene varer når det er 40 %.

- knuste tomater

- alufolie, bakepapir, brødposer osv.

- laks

- bind, q-tips, truseinnlegg

- kattemat (våtfor, bruker ellers fra dyrebutikk)

- mais

- juice

kom ikke på mer =) Men handlet for rundt 2000 sist og fikk 800 kroner i rabatt. Det utgjør en del

Skrevet

Jepp - jeg kjøper heller first price sin appelsinbrus enn Solo og Fanta - og det hadde jeg gjort selv om de hadde kostet det samme :)

Skrevet

Vi kjøper dette:

Firstprice:

-ost

-tortillas

-tacosaus

-hvitløksbaguetter

.ananas

-bananer

-løk

-gulrøtter

Ica:

-artisjokker

-kikerter på boks

-pesto

-nachos

Skrevet

Jeg handler så og si bare på Meny nå og da handler jeg litt forskjellig First Prise.

Kokt skinke

Servelat

Kyllingfilet

Kattemat, kattene vil heller ha den enn annen.

Youghurt (ungene som liker den, så jeg aner ikke om den er god)

Baguetter

Nudler

Tortilla

potetgull

ostepop

saltstenger

hvitløksbaguetter

Det jeg kommer på i farten som vi bruker. Jeg jobbet på Ica for noen år siden og da kjøpte jeg endel Euroshopper. Grillpølsene syns jeg var veldig gode osv. Men jeg gidder ikke kjøre ett stykke for å få tak i det nå. Ica sine egene produkter er jeg veldig fornøyde med, så er jeg innom en ica så blir pasta kjøpt der med litt annet. Mange av Ica sine egene merker har fått nøkkelhull, og det sier jo litt om at de ikke er så "billige/dårlige" som endel skal ha det til å være. For billigmerkene blir laget av andre ikke billig merker. Så om kyllingen er litt stor eller liten bryr ikke jeg meg om, den smaker like godt og kiloprisen er billigere.

Har kjøpt noe Landlord, men skal ikke si jeg er imponert. Men vi kjøper igrunn det vi liker uavhengi om det er billigmerke eller ei. Vi kan godt kjøpe for å smake, så enten fortsetter vi med det vi gjorde før eller bruker det nye.

Skrevet

Kjøper omtrent bare disse billigmerkene, vi. Synes spesielt First price er bra! Eneste som er ubrukelig for meg der er steikesmør og oppvaskmiddel. Kommer ikke på noe annet :o)

Skrevet

Kjøper First Price toalettpapir, tørkepapir, dusjsåpe, håndsåpe, appelsinsaft, brødposer, litt kjøttpålegg av og til, karbonader, potetgull, sikkert litt andre ting også innimellom..

Er misfornøyd med landlord oppvasktabletter, first price kjøttdeig, og first price pizza.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...