Gå til innhold

Ang adopsjon og et eget barn som bor i fosterhjem


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg og samboeren min har et lite ønske om å adoptere noen år frem i tid. Men jeg har noen personlige ting som jeg lurer på om kan gjøre det vanskelig.

Da jeg var 15 år fant foreldrene mine ut at jeg var gravid i 7. mnd. Hadde skjult det frem til da. Via skolen ble barnevern kontaktet og det ble ganske mye oppstyr, såklart.

Det endte med at barnet som jeg fødte ble plassert i beredskaphjem, i vente av et fosterhjem. Jeg og barnefar ønsket ikke dette, men barnevernet bestemte det.

Barnet ble plassert i fosterhjemmet, som h*n fortsatt bor i den dag i dag, da h*n var 6 mnd.

Det må sies at barnet ble plassert i fosterhjem fordi barnevernet mente jeg var alt for ung. Jeg bodde alene med min pappa, som igjen ikke hadde et solid og stort nettverk, noe de mente var nødvendig. Det var ikke snakk om omsorgssvikt, dårlig råd, utagerende livsstil eller noe sånt som gjorde at det ble som det ble.

I dag har jeg samvær 3 ganger i året, og barnet skal bo og vokse opp der.

Jeg har i tillegg et barn på 7 år fra et tidligere seriøst forhold, samt samboer og et barn med han. 7 åringen har en 50/50 ordning.

I dag har vi et stabilt og trygt hjem, vi jobber begge to og barn har det godt. Vi har eget hus og lever som en hvilken som helst annen famile =)

 

Det jeg lurer på er om dette med at mitt førstefødte barn bor i fosterhjem kan være en hindring for en framtidig adopsjon?

Er det noen der ute som har litt greie på dette?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er grunnen til at fosterbarnet ikke er blitt tilbakeført? Hvis du har hatt jevnlig samvær og grunnen til at barnet ble plassert i fosterhjem var at du var for ung og hadde dårlig nettverk? De grunnene er jo ikke der lenger...

Det vil bli gjort skikkelige undersøkelser på dette og du vil bli stilt spørsmål du kanskje ikke liker. Du har altså 3 barn med 3 forskjellige, hvorav det ene er i fosterhjem? Hvor lenge har du bodd med samboeren din? Det er ikke noe koselig, men de vil nok stille spørsmål ved litt av hvert her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en vrien sak. Det stilles veldig strenge krav til å være adoptivforeldre. I flere land kan en max ha 1 barn fra før. Men hva er grunnen til at dere ønsker å adoptere? Om det er for å hjelpe et barn, får dere avslag. Virker jo ikke som om du har problemer med å bli gravid? De fleste land har en regel som tilsier at en ikke kan få flere barn...

Og som hun over skriver, det må jo være en grunn til at du ikke har omsorg for det første barnet ditt? Det barnet må vel være over 7år. Synes egentlig hele historien høres rar ut.... Med så mye drama, har jeg liten tro på en adopsjon vil bli godkjent. Men hovedspørsmålet er hva er grunnen til at dere vil adoptere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en vrien sak. Det stilles veldig strenge krav til å være adoptivforeldre. I flere land kan en max ha 1 barn fra før. Men hva er grunnen til at dere ønsker å adoptere? Om det er for å hjelpe et barn, får dere avslag. Virker jo ikke som om du har problemer med å bli gravid? De fleste land har en regel som tilsier at en ikke kan få flere barn...

Og som hun over skriver, det må jo være en grunn til at du ikke har omsorg for det første barnet ditt? Det barnet må vel være over 7år. Synes egentlig hele historien høres rar ut.... Med så mye drama, har jeg liten tro på en adopsjon vil bli godkjent. Men hovedspørsmålet er hva er grunnen til at dere vil adoptere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...