Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått påvist GBS streptokokken i skjeden og i urinenprøven. legen vil nå gi meg en 10 dagers pencilin kur. På Ullevål hvor jeg skal føde skal jeg også få antibiotika intravenøst under fødsel. Jeg mener å ha lest her inne et sted at det er lurt å ta noe "annet" for å bevare de "snille" bakteriene i skjeden selv om man tar en pencilin kur. Noen som vet hva det er? Andre med erfaringer med GBS og fødsel. Jeg er naturligvis litt bekymret etter å ha lest på nettet om hvor farlig dette kan være for babyen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg vet bare det jeg har lest tidligere om dette - men du skal bare være kjempeglad for at det er oppdaget! Tror det farlige er når man ikke vet det, og det ikke blir tatt hensyn til det under fødselen.

Det som er lurt å ta samtidig med antibiotika/pencilin er probiotika - som er tilskudd av "de gode bakteriene" som vi ønsker å ha i tarmsystemet. Jeg ville kjøpt på helsekostbutikk (de som står i kjøleskap), men de selger også noen typer på apotek.

Ellers kan det være gunstig å spise biola i den tiden (som også inneholder mange av de gode bakteriene).

Ellers kan jeg anbefale deg å drikke masse vann og unngå sukker. Sukker er gunstig for de dårlige bakteriene.

Har ikke ellers erfaring rundt dette, vet bare at ca 30% går med denne bakterien uten å vite det. Og nå når du vet det så kan det gjøres noe med, så det skal du bare være gla for.

hvis du googler gbs og barnimagen får du sikkert opp flere linker på dette.

Lykke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...