Gå til innhold

Trenger litt synspunkter fra dere..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde en liten episode i barnehagen i går da jeg skulle hente min datter.

Jeg kom og hentet henne som vanelig og vi gikk for å kle på oss. Kledde på henne å stod ved utgangsdøren og snakket med en annen mamma. Da plutselig kommer en litt eldre jente bort til oss og hylskriker om at dattern min hadde slått henne?! Jeg spør dattern min om dette er sant og hun rister på hodet, jeg viste jo selv at dette ikke hadde skjedd iom at dattern min var med meg siden jeg hentet henne, denne andre moren så jo også dette. Plutselig kommer pappaen til denne eldre jenta og skal hente hun og spør hva i all verden har skjedd. Barnehage tanten forklarer at dattern min har slått henne men at dem har ordnet det opp. Så går han litt lengere bort med ungen sin for så og komme tilbake til oss og skriker "Hvem var det som gjorde det? Hvem av barna slo ungen min" Han oppførte seg veldig truende og jeg tok datteren min opp i armnene mine.

Jeg forklarte hva som hadde skjedd og at datteren min stod med meg hele tiden. Han fortsatte og skrike på alle oss ink barnehage tantene og begynnte og banne. Merket jeg ble sikkelig provosert så jeg måtte dra derfra. Når vi kom hjem så begynnte jo dattern min og spørre hvorfor mannen skrek på henne.. Prøvde og forklare henne på best mulig måte at det var en missforståelse.

Vi skriker ikke hjemme eller banner så dette er henne ikke vant til. Må også legge til at mammaen til denne jenta har aldri hilst på meg så lenge i 2år som dattern min har gått der. Jeg hilser altid på henne selvom jeg ikke får noe svar tilbake. Jeg er en ung mor og kanskje hun har noen fordommer mot meg pga det, men nå prøver jeg faktisk og være the bigger persone og heve meg over dette.

Mulig det er mye skrivefeil her, men sånn blir det når man skriver i full fart;) Hva mener dere om dette, hvordan hadde dere reagert?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette hadde jeg også reagert på, det er etter min mening langt over streken av faren til den andre jenta. Jeg ville tatt det opp i barnehagen i dag når jeg hentet jenta! Typisk autoritær pappa og skal oppføre seg sånn, gammeldags og ikke akseptabelt nå til dags... Men hvordan forteller man det til folk, tror dessverre ikke han kommer til å høre på noe slags fornuft i forhold til dette.

Skrevet

Dette er noe av det frekkeste jeg har hørt, og det er tydelig at det er merkelige forhold i denne familien. Det er jo ikke normalt at en mor ikke hilser på andre mødre, og det er definitivt ikke normalt at foreldre reagerer sånn som denne faren gjorde. Huff, tenk hvordan det må være hjemme hos dem, bak lukkede dører..:(

Jeg ville konfrontert denne faren og sagt akkurat hva jeg mener om sånn oppførsel. Jeg synes også det er naturlig å ta dette opp med barnehagepersonalet ettersom episoden skjedde i barnahagen og de ansatte var direkte involvert. De synes sikkert dette er en vanskelig situasjon, og er garantert ikke vant til å bli behandlet på denne måten.

Du får oppdatere oss og fortelle hva de sier!

Skrevet

Hi..

Ja dette er noe jeg kommer til og ta opp når jeg henter henne. Trengte bare litt tid på meg for og roe meg ned hehe. Men altså, jeg vil ikke at hun skal bli redd for og gå i bhg nå. Uansett om hun hadde slått henne så er jo dette noe barn skal orden oppi selv.

Skrevet

Helt uakseptabelt, uansett om datteren din hadde slått denne jenta eller ikke. Jeg hadde ringt barnehagen og krevd et møte, eller i det minste at de tar episoden opp med faren og får han til å forstå at slik oppførsel aksepteres ALDRI.

Skrevet

Hi..

Jada, jeg snakket med hun som er pedagogisk leder og hun sa at hun forstod at jeg reagerte på dette. Og at hun skulle ta dette opp med de to andre som var tilstedet. Jeg tror jeg bare velger og ikke si noe til denne faren da jeg sa mitt i går, og det ender bare opp med krangle. Blir litt provosert når det gjelder dette jeg også og jeg har ikke så veldig lyst til og stå og krangle med han ang dette.

Skrevet

Haddfe snakket med barnehagen, jeg. De må nesten ta seg en prat med vedkommende. (Synes ikke du nødvendigvis må gjøre det).

Han må forstå at i en barnehage vil alltid en eller annen bli slått i løpet av en dag. De er bare unger,.

Dessuten hvis det blir sagt at det er skværet opp i, er det ikke noe poeng i å ta så på vei. (Det er tross alt en hverdagslig hendelse som er uunngåelig, det er noe annet hvis det er gjentagende en unge som plager en annen)

Ikke minst sier barn ting som ikke alltid stemmer. Hadde en voksen sagt til meg at dens barn har stått ved siden av seg hele tiden, hadde jeg godtatt det og tenkt at barnet mitt har misforstått eller noe.

Skrevet

Han oppførte seg helt på tryne og dummet seg ut. Håper det blir notert og tatt opp med vedkommende. Personlig hadde jeg plassert den faren i båsen for idioter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...